W Międzynarodowym Dniu Przeciw Homofobii, Bifobii, Interfobii i Transfobii Mastercard z dumą poinformował o udostępnieniu w Europie funkcji kart debetowych i kredytowych True Name, która korzystającym z nich osobom umożliwia używanie wybranych przez siebie imion. Opcja ta została wprowadzona po raz pierwszy przez Mastercard w USA, podczas wydarzenia WorldPride w 2019 r., a następnie udostępniona przez największe amerykańskie banki. Od teraz również cyfrowy bank bunq oferuje ją swoim klientom w 30 krajach europejskich, w tym w Polsce. Celem inicjatywy jest wsparcie i rozwiązanie realnego problemu osób LGBTQIA+.
W przypadku osób transpłciowych i niebinarnych imię widniejące na karcie płatniczej nie zawsze odzwierciedla ich prawdziwą tożsamość, co może być przyczyną dyskomfortu i stresu. Niestety ze zmianą urzędowych danych osobowych często wiąże się długa i skomplikowana procedura prawna. Funkcja True Name oferowana przez Mastercard odpowiada na ten problem. Dzięki niej użytkownik może umieścić na swojej karcie płatniczej wybrane przez siebie imię. Klienci bunq już mogą ubiegać się o wydanie takiej karty.
Zobacz również
Rozwiązania tego typu są bardzo ważne dla społeczności LGBTQIA+. Prawie jedna trzecia (32%) osób, które okazały dowód tożsamości z imieniem lub płcią niezgodną z ich wyglądem, doświadcza negatywnych reakcji, takich jak szykanowanie, odmowa wykonania usługi lub napaść .
– W Mastercard walczymy z wykluczeniem i wspieramy różnorodność. Wszyscy zasługują na możliwość korzystania z usług finansowych, które odzwierciedlają ich prawdziwą tożsamość. Dlatego osobom transpłciowym i niebinarnym umożliwiamy używanie imion, które same sobie wybrały. Ułatwi to rozwiązanie ich realnego problemu i pozwoli im używać ich prawdziwych imion w sposób prosty, bezpieczny i z dumą. Apelujemy do całej branży o wprowadzenie takich standardów dla wszystkich klientów – mówi Mark Barnett, prezes Mastercard Europe.
– Tworzymy historię i jesteśmy z tego dumni! Wierzymy w siłę różnorodności, w znaczenie wszystkich kolorów tęczy. W przypadku funkcji True Name mała zmiana może spowodować duży przełom, zapewniając ludziom wolność i pozwalając im żyć zgodnie z własną tożsamością – mówi Ali Niknam, dyrektor generalny bunq.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing