Gry wideo to druga najpopularniejsza kategoria tematyczna na TikToku. W 2020 roku miesięczna ilość treści związanych z gamingiem gwałtownie wzrosła i trend ten utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Nierozerwalny z gamingiem esport, również coraz mocniej zaznacza się w statystykach, dając agencjom gamingowym ogromne pole do działania w zakresie łączenia marek ze społecznością w tym obszarze. Fantasyexpo, które od lat działa na tym polu i doskonale rozumie społeczność graczy, podejmuje kolejny nowatorski krok, do tego, by jeszcze efektywniej móc prowadzić działania komunikacyjne.
Jakub Kozłowski, performance marketing coordinator w Fantasyexpo ocenia, że działania na TikToku pozwolą na zwiększenie efektywności kampanii prowadzonych dla branży gamingowej i nie tylko. – Reklama na TikToku to możliwość dotarcia do nowych odbiorców, często nie korzystających z innych platform, jak Facebook czy Instagram. Dla naszych klientów to szansa na uzyskanie przewagi nad konkurencją, która jeszcze nie penetruje tego kanału. W przypadku reklam na TikToku kluczowe jest, aby kreacja wpasowała się w stylistykę tego medium, najefektywniejsze są kreatywne, zapadające w pamięć wideo lokujące produkt. Dzięki TikTok Pixel reklamy możemy optymalizować nie tylko na generowanie zasięgu, ale również konwersje czy pobrania aplikacji – mówi Kozłowski.
Zobacz również
– Jesteśmy medium wizualnym, więc gry wideo doskonale wpisują się w TikTokową narrację, łącząc ze sobą autentyczne, zabawne i edukacyjne treści z wysokiej klasy rozrywką w formie krótkich form wideo – mówi Anna Błaszczyk, content strategist & partnership manager w TikTok Polska. – Gaming odgrywa istotną rolę na TikToku, dlatego mamy szeroki repertuar możliwości rozwoju dla talentów, influencerów i twórców video, ale TikTok to także dobre miejsce dla marek. Cieszymy się, że coraz więcej producentów sprzętu, twórców gier, a teraz także Fantasyexpo korzysta z naszych biznesowych rozwiązań – dodaje Błaszczyk.
Marki, które w swojej strategii komunikacji zawierają elementy gamingu i esportu zyskują dodatkowe doskonałe pole, do pokazania swoich historii i budowania zaangażowania w społeczności graczy, poprzez niestandardowe formy dotarcia do grup docelowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]