Druga szansa krzywych buraków – Lidl oferuje przetwory z niedoskonałych warzyw

O autorze
2 min czytania 2021-06-10

Sprawa krzywych buraków Pana Mieczysława Miszczaka obiegła w styczniu całą Polskę. Lidl chcąc wesprzeć polskiego producenta żywności, zakupił wówczas część niedoskonałych warzyw, jednocześnie ratując je przed wyrzuceniem. Teraz sieć wraz z Grupą Maspex robi kolejny krok w stronę zero waste i oferuje przetwory, do produkcji których zostały wykorzystane nieperfekcyjne buraki od Pana Mieczysława. Już w czwartek, 10 czerwca, na sklepowych półkach pojawi się ketchup Kotlin z krzywego buraka oraz Krakus koncentrat barszczu z krzywego buraka.

W styczniu bieżącego roku, Lidl wyciągnął pomocną dłoń w stronę polskiego rolnika – Pana Mieczysława Miszczaka – którego plony buraków, jak mogło się wydawać, nie będą należeć do udanych. Warzywa wyrosły bowiem w nietypowym, pokrzywionym kształcie, tym samym dyskwalifikując towar do ogólnej sprzedaży. Przed niepowodzeniem finansowym oraz zmarnowaniem dużej ilości żywności uratowała wówczas rolnika natychmiastowa reakcja Lidl Polska i zakup przez sieć ok. 180 ton niedoskonałych buraków. Warzywa, mimo że odbiegały od perfekcyjnego kształtu, stanowiły pełnowartościowy produkt, który klienci sieci z powodzeniem mogli wykorzystać w kuchni.

Teraz słynne buraki otrzymały drugą szansę. Grupa Maspex wykupiła 200 ton tych nieperfekcyjnych warzyw i wykorzystała je, tworząc specjalną linię przetworów buraczanych, które Lidl wprowadza na swoje sklepowe półki. Po raz kolejny, klienci sieci mają możliwość zakupu niepowtarzalnych produktów, jednocześnie wspierając polskich producentów żywności. Najnowsza oferta przetworów pojawi się już w czwartek, 10 czerwca, w sklepach stacjonarnych Lidl Polska. Znajdziemy w niej ketchup z krzywego buraka marki Kotlin (4,99 zł/ 490 g/ 1 szt.)oraz barszcz z krzywego buraka marki Krakus (3,99 zł/ 300 ml/ 1 szt.), dostępne aż do wyczerpania zapasów.

– Bardzo się cieszę, że moje krzywe buraki trafią teraz na stoły klientów w nowej postaci. Gdyby nie tak szerokie zainteresowanie mediów i współpraca z Lidlem, nie udałoby się ich uratować przed zmarnowaniem – mówi Mieczysław Miszczak, właściciel gospodarstwa rolnego w Węglewicach Kolonii w woj. łódzkim.

– Od samego początku wprowadzenia niedoskonałych buraków do sprzedaży w naszych sklepach, akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Jesteśmy zadowoleni, że udało nam się pomóc Panu Mieczysławowi, jednocześnie angażując w to wielu naszych konsumentów. Mamy nadzieję, że również i tym razem uda nam się nagłośnić temat zero waste, oferując przetwory wyprodukowane z nieperfekcyjnych buraków. Jako społecznie odpowiedzialna firma, wierzymy, że przeciwdziałanie marnowaniu żywności to jedno z naszych najważniejszych zadań. Podejmujemy w tym zakresie wiele działań, m.in. współpracujemy z Federacją Polskich Banków Żywności czy prowadzimy autorski projekt „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego przeceniamy nawet do –70% żywność o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia, ale w pełni wartościową. W przeszłości w naszej ofercie, oprócz wspomnianych krzywych buraków dostępne były również nieperfekcyjne jabłka prosto z sadu. Wraz ze wspomnianą Federacją Polskich Banków Żywności promowaliśmy także samotne banany oderwane od kiści, które konsumenci wybierają mniej chętne” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR Lidl Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przetwory z nieperfekcyjnych buraków pojawią się w czwartek, 10 czerwca, w ofercie sklepów stacjonarnych sieci Lidl Polska.

Więcej o niemarnowaniu żywności można przeczytać na stronie kimjestesmy.lidl.pl/zrownowazony-rozwoj/jak-nie-marnowac.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się