Do projektu zaproszono internetowych influencerów i youtuberów: Red Lipstick Monster, Karola Paciorka, Martina Stankiewicza i Izaka. To ich finansowe historie staną się pretekstem do poruszenia tematów finansowych, które najbardziej stresują Polaków w trakcie rozmów ze znajomymi czy rodziną. ING stawia na autentyczne historie bohaterów, które staną się motywem przewodnim platformy i z którymi mogą utożsamiać się także inni internauci. Różnorodność branż, w jakich poruszają się zaproszeni do projektu goście, odkrywa wiele płaszczyzn i punktów widzenia na poruszane tematy.
– Nasza inicjatywa „Porozmawiajmy o pieniądzach” ma charakter społeczny. Jej nadrzędnym celem jest zachęcanie młodych ludzi do otwartej rozmowy o pieniądzach. To pierwszy i ważny krok, dzięki któremu młodzi ludzie mogą zacząć lepiej ogarniać swoje finanse, przyjrzeć się swoim domowym budżetom i świadomie planować wydatki – podkreśla Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Zobacz również
W planach jest pół roku intensywnej komunikacji w postaci kilkuminutowych odcinków. Dobór tematyki nie jest przypadkowy – to zagadnienia, które sprawiają najwięcej trudności i generują najwięcej napięć podczas rozmów lub wręcz są kompletnie unikane. Pierwszym z poruszanych tematów jest określenie swoich oczekiwań, kiedy dzielimy wspólne rachunki np. za wyjście na miasto.
– Zaczynamy od kłopotliwego dzielenia wydatków, ponieważ co piąty Polak przyznaje, że nie wie, jak porozmawiać otwarcie ze znajomymi o tym, kto za co płaci. Przy czym aż 66% Polaków widzi taką potrzebę. Otwarte mówienie o tym, kto za co płaci eliminuje niepotrzebne konflikty i niedomówienia, które mogą pogorszyć relacje. Platforma „Porozmawiajmy o pieniądzach” ma za zadanie odpowiedzieć na te trudności i dać wskazówki, które pomogą Polakom lepiej przygotować się do rozmów na tematy dotyczące finansów. Poprzez dialog można zniwelować napięcia finansowe tak, żeby nie stały na przeszkodzie, by robić swoje – dodaje Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Żeby skutecznie dotrzeć do młodszych odbiorców i zainteresować ich tematem, ING jako pierwszy bank w Polsce postawił na format znany i popularny za granicą – commentary video. Dzięki konfrontacji różnych punktów odniesienia i poglądów na kwestie finansowe, bohaterowie będą mieli okazję nie tylko przyjrzeć się własnemu podejściu do pieniędzy, ale też doradzić przyjaciołom. Pierwszy odcinek ING – „Porozmawiajmy o pieniądzach” z udziałem Red Lipstick Monster, Karola Paciorka, Martina Stankiewicza i Izaka został właśnie udostępniony na kanale YouTube ING Banku Śląskiego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Więcej o akcji „Porozmawiajmy o pieniądzach” na stronie: https://www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkie odcinki dostępne będą na kanale YouTube ING Banku Śląskiego: https://www.youtube.com/ingpolska. Dostępne są już dwa pierwsze odcinki serii:
Za koncept kreatywny kampanii oraz dobór i zakontraktowanie twórców odpowiada agencja Fantasyexpo, za nagrania i postprodukcję odpowiedzialny jest dom produkcyjny RHYTHM wraz z Fantasyexpo. Inicjatywa powstaje przy udziale Agencji GONG oraz domu mediowego MullenLowe Media Hub.