Zwracamy uwagę na Małopolskę: billboardy 3D, wlepki i koralowe Kampery

W nowej turystycznej kampanii promocyjnej Małopolski oraz Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej (MSIT) trudno będzie nie zwrócić uwagi na niezwykłe, wielkoformatowe plakaty regionu. Jeszcze nigdy bowiem na reklamowym nośniku nie zawieszono… sznura dużych, małopolskich korali.
O autorze
2 min czytania 2013-07-24

W taki właśnie niekonwencjonalny sposób, Województwo Małopolskie chce zachęcić turystów do korzystania z oferty regionu, a także promować sieć MSIT i portal www.visitmalopolska.pl.

– Inaugurowana dziś kampania to kolejny projekt promocyjny Małopolski, który opiera się na niestandardowych rozwiązaniach – mówi Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego.

– Małopolska jest jednym z najpopularniejszych turystycznie regionów w Polsce, niemniej jednak cały czas zachęcamy nowych gości do przyjazdu, a tych, którzy już kiedyś do nas zawitali – zapraszamy do ponownych odwiedzin. Niekonwencjonalne pomysły promocyjne pozwalają jeszcze mocniej zwracać uwagę turystów na Małopolskę i kreować jej rozpoznawalność, jako regionu znakomitych możliwości odpoczynku i spędzania wolnego czasu – podkreśla marszałek Sowa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Głównym elementem kampanii prowadzonej pod hasłem „Zwracamy uwagę na Małopolskę” są nietypowe billboardy w wydaniu 3D, czyli wzbogacone o trójwymiarowy element – sznur czerwonych kul-korali. Koral, jako element przewodni kampanii, to nie przypadek.

Od kilku już bowiem lat, to właśnie motyw Korala Małopolskiego, zakorzenionego w tradycyjnych strojach regionalnych, jest znakiem rozpoznawczym turystycznej marki województwa. Symbolizując bogactwo atrakcji czekających na turystów, wykorzystywany jest – w coraz to nowych odsłonach i interpretacjach – w kolejnych kampaniach promocyjnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W billboardach uwagę odbiorców przykuje z pewnością także mocny, kontrastowy akcent kolorystyczny: zestawienie zieleni tła z czerwienią trójwymiarowych, przestrzennych korali. Zielone tło – poza walorem wizualnym – jest nawiązaniem do identyfikacji Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej (MSIT). Organizatorzy kampanii chcą w ten sposób zachęcić do korzystania z sieci punktów MSIT (obecnie to 33 placówki, a w najbliższym czasie do MSIT przyjęci zostaną nowi uczestnicy), które odwiedzających region turystów inspirują do odkrywania różnorodności Małopolski, świadcząc kompleksowe usługi informacyjne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W sumie w trakcie kampanii wykorzystanych zostanie 30 nośników wielkoformatowych, rozmieszczonych w województwach mazowieckim, śląskim, świętokrzyskim i w samej Małopolsce.

Te ostatnie skierowane są do tych wszystkich, którzy odwiedzą tego lata województwo. To element całościowej strategii kreowania i umacniania turystycznej marki regionu. – To naturalne, że Małopolskę rozsławiają w dużej mierze te największe, najbardziej znane miejsca na turystycznej mapie, jak Kraków czy Wieliczka. Niemniej jednak, bardzo zależy nam na utrwalaniu marki regionu, w którym kryje się przecież szereg innych, wartych odwiedzenia atrakcji – deklaruje Elżbieta Kantor, dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego.

Plan kampanii przewiduje także dystrybucję ponad dwunastu tysięcy niewielkich ulotek, tzw. wlepek. Podobne do popularnych karteczek samoprzylepnych do notowania, wlepki zostaną rozprowadzone w województwach objętych kampanią. – Zachęcam, aby poszukiwać na tablicach ogłoszeń rzucających się w oczy, czerwono-zielonych wlepek. Dla zwiedzających nasze województwo została przygotowana specjalna wakacyjna propozycja. Na wlepkach będzie można znaleźć kod QR i za jego pomocą wejść na stronę www.visitmalopolska.pl (poprzez banner z motywem korala, na stronie głównej). W dedykowanym serwisie internetowym wszyscy zainteresowani znajdą szczegóły naszej akcji „Małopolska za mniej – zobacz więcej” – zaprasza Leszek Zegzda, Prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Warto podkreślić, że inaugurowana właśnie letnia kampania, to dopiero początek intensywnych działań promocyjnych, jakie Województwo zaplanowało do końca bieżącego roku. Będzie – jak przystało na promocję turystyczną Małopolski – oryginalnie, interaktywnie oraz oczywiście… koralowo. – Koral Małopolski połączy ludzi w ramach interaktywnych telemostów, Koralowy Kamper dotrze do najciekawszych zakątków regionu, w zaskakujący sposób zaprosimy na zimę i na narty do Małopolski – zapowiada dyrektor Elżbieta Kantor.

Organizatorem kampanii „Zwracamy uwagę na Małopolskę” jest Województwo Małopolskie wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną. Projekt zrealizowano ze środków finansowych Województwa Małopolskiego w ramach konkursu ofert na realizację zdań publicznych Województwa Małopolskiego w dziedzinie turystyki związanych z utrzymaniem trwałości i rozwojem Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej „MSIT”.