Bohaterkami ww. osiągnięć są Polki – zapracowane bizneswoman, zabiegane matki czy pochłonięte nauką studentki.
PIERWSZE TEGO TYPU BADANIE W POLSCE
Przeprowadzane dotychczas badania nt. stylu życia i aktywności kobiet opierały się w znacznej mierze na wynikach deklaratywnych. Tymczasem marka REXONA poszła o krok dalej. Zainicjowała REXperyment* – specjalny program, do którego zaproszono Polki. W badaniu wzięła udział grupa ambasadorek – kobiet o różnych profilach zawodowych, charakterologicznych i społecznościowych, z których każda prowadzi inny tryb życia. Nie zabrakło zapracowanych kobiet sukcesu, aktywnych studentek, czy też zabieganych mam łączących pracę zawodową z wychowaniem dzieci.
Zobacz również
Każda z pań, biorących udział w badaniu, otrzymała nowoczesną bransoletkę JAWBONE UP, która mierzy aktywność fizyczną organizmu w ruchu, przy jedzeniu, a nawet we śnie. Dzięki specjalnej aplikacji na smartphone’a rejestruje bilans energetyczny organizmu. Dzięki temu możemy jasno określić jak bardzo aktywna w ciągu doby była każda z uczestniczek badania – ile energii wydatkowała na poszczególne czynności, jak zregenerowała organizm podczas snu.
ZASKAKUJĄCE WYNIKI
Wyniki badania okazały się być sporym zaskoczeniem nawet dla samych ankietowanych. Rok noszenia dużej damskiej torebki, z którą na co dzień widuje się kobiety na ulicach, to wydatek energetyczny, który w zupełności wystarczyłby na kołysanie przez miesiąc małego hipopotama. Z kolei dwa tygodnie treningu na bieżni (średnio 2h/dziennie) to tak, jakby zdobyć wierzchołek jednej z najwyższych gór świata Mount Blanc (4810 m. n.p.m.).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wniosek? Kobiety biją rekordy! Codziennie pokonują olimpijskie dystanse. W tydzień biją rekord świata w podnoszeniu ciężarów, w dwa tygodnie wspinają się na najwyższe szczyty Himalajów, każdego dnia podejmują wysiłek większy niż im się zdaje!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdaniem fizjoterapeuty Bartłomieja Gajowca, który czuwał nad przebiegiem całego badania:
Podczas prowadzenia badania zaobserwowaliśmy, że kobiety, choć deklarują, że nie chodzą regularnie do klubu fitness, tak naprawdę każdego dnia fundują sobie istny tor przeszkód. Biegają, jeśli nie po bieżni, to przynajmniej po biurze, czy w drodze do pracy, podnoszą ciężary – dzieci, zakupy i robią wiele rzeczy, które decydują o tym, że są ciągle aktywne. Nasza „uśredniona” badana tygodniowo okrąża murawę Stadionu Narodowego aż 157 razy. Warto zaznaczyć, że najbardziej aktywną grupą są kobiety w wieku 25-35 lat. Niemniej jednak należy pamiętać, że aktywność ruchowa zmienia się z wiekiem, z prowadzonym trybem życia (rodzina np.) oraz ogólnymi preferencjami i stanem zdrowia.
*Eksperyment przeprowadzony przez Unilever w grupie 10 kobiet przez okres 2 tygodni.