Stowarzyszenie Otwarte Klatki w nowej kampanii zwraca uwagę na problem transportu żywych zwierząt

O autorze
1 min czytania 2021-08-09

W ciągu najbliższych dni po ulicach Warszawy kursować będzie 8 autobusów oklejonych wyjątkowymi zdjęciami, przedstawiającymi zwierzęta ściśnięte w transporcie. Akcja jest częścią kampanii Otwartych Klatek „Stop transportom żywych zwierząt”, której celem jest wprowadzenie zakazu długodystansowego transportu zwierząt w Unii Europejskiej.

 

Reklamy na autobusach mają na celu wywołanie skojarzeń pomiędzy ściskiem, którego doświadczają pasażerowie w codziennych podróżach, ze stłoczonymi ciężarówkami, w których zwierzęta hodowlane spędzają od kilku godzin nawet do kilku dni, często w skrajnych temperaturach, nie mając możliwości opuszczenia pojazdu i odpoczynku.

Na przestrzeni ostatnich lat zarówno organizacje prozwierzęce, jak i Inspekcja Transportu Drogowego udokumentowała liczne problemy związane z przewozem żywych zwierząt. Wśród nich są m.in. przewożenie zwierząt w niedostosowanych do tego pojazdach, niezabezpieczenie zwierząt przed warunkami atmosferycznymi, niezapewnienie zwierzętom odpowiedniego odpoczynku, odwodnienie i wygłodzenie zwierząt, urazy, przewożenie zbyt młodych zwierząt czy przeładowanie ciężarówek i ścisk zwierząt.

– Poruszając się komunikacją miejską często doświadczamy niewygody i dyskomfortu spowodowanego ściskiem. Mimo to zawsze możemy wysiąść z przeładowanego autobusu czy skorzystać z klimatyzowanego środka transportu. Zwierzęta nie mają takiej możliwości – mówi Marta Korzeniak ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Naszą kampanią chcemy zwiększyć świadomość społeczną i zachęcić pasażerów do refleksji na temat przewozu żywych zwierząt i cierpienia, z jakim się wiąże – dodaje Korzeniak.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Według raportu opublikowanego przez Otwarte Klatki każdego roku w podróż wyruszają ponad 2 miliardy zwierząt i liczba ta stale rośnie. 73% tych przewozów przypada na eksport i import krajów UE, a kluczową rolę odgrywają tu Holandia, Niemcy, Belgia i Polska. Także w Polsce obserwujemy znaczący wzrost tego typu transportu, co szczególnie uwidoczniło się po przystąpieniu kraju do Unii Europejskiej w 2004 r. Wpływ na to miał zarówno wzrost produkcji zwierzęcej, zmiany organizacyjne w hodowli (m.in. koncentracja), jak też zniesienie szeregu ograniczeń w handlu międzynarodowym.

Petycję Otwartych Klatek dotyczącą zakazu transportu zwierząt na długie dystanse można podpisać na stronie: https://www.otwarteklatki.pl/stop-transportom/.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się