Facebook zapowiedział zbudowanie pakietu technologii zwiększających ochronę prywatności (PET), które pozwolą zminimalizować ilość danych osobowych przetwarzanych w celach reklamowych. Jednocześnie umożliwią one kierowanie reklam do właściwych odbiorców oraz pozwolą na mierzenie efektywności kampanii reklamowych. Aktualizacja istniejących rozwiązań jest związana z ewolucją przepisów dotyczących prywatności i zmian wprowadzanych przez firmy technologiczne. Firma zobowiązała się też do współpracy z branżą w celu wypracowania standardów określających nowe podejście do personalizacji.
W zeszłym roku, razem z partnerami, Facebook rozpoczął testy rozwiązania Private Lift Measurement, które wykorzystuje technologię bezpiecznych obliczeń wielostronnych. Rozwiązanie to pozwala reklamodawcom na ocenę skuteczności ich kampanii przy jednoczesnym wdrożeniu dodatkowych warstw zabezpieczeń prywatności, które ograniczają ilość informacji widocznych dla reklamodawców lub Facebooka. Rozwiązanie będzie ogólnodostępne już w przyszłym roku.
Zobacz również
Ponadto, Facebook udostępnia swój system Prywatnych Rozwiązań Obliczeniowych na zasadach open source, tak, aby każdy chętny mógł opracować narzędzia pomiarowe oparte na tej technologii. Firma bada również zastosowanie funkcji uczenia się na urządzeniach (on-device learning), która może poprawić doświadczenia użytkowników dotyczące reklam poprzez przetwarzanie danych lokalnie na ich urządzeniach zamiast wysyłania ich do zdalnego serwera lub chmury.
W ciągu najbliższych kilku miesięcy Facebook zorganizuje serię wydarzeń edukacyjnych, podczas których będzie dyskutował z klientami, partnerami i przedstawicielami branży o nadchodzącej erze spersonalizowanych doświadczeń i proponowanych rozwiązaniach, które ma nadzieję z nimi rozwijać. Więcej szczegółów na temat tych wydarzeń pojawi się już wkrótce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]