Na początku 2021 roku marka Herbal Essences, należąca do koncernu Procter&Gamble, zobowiązała się posadzić jedno drzewo za każde dwie butelki wybranego szamponu lub odżywki do włosów zakupionych w sklepach sieci Walmart w Stanach Zjednoczonych. Celem było posadzenie 58 tys. drzew, jednak po przekroczeniu oczekiwanej sprzedaży, jeszcze w tym roku na terenie USA zostanie posadzonych łącznie 61 329 drzew.
Dodatkowo w akcję P&G wpisuje się tworzenie 20 ławek z opakowań kosmetyków do pielęgnacji włosów pochodzących z recyklingu. Ławki, zachęcając odwiedzających do kontaktu z naturą i spędzania czasu na świeżym powietrzu, są umieszczane w parkach Independence Lake Preserve w Kalifornii, Edge of Appalachia Preserve System oraz Morgan Swamp Preserve w Ohio.
Zobacz również
– Lasy na całym świecie są zagrożone z powodu wpływu zmiany klimatu, rozwoju i gatunków inwazyjnych; w rzeczywistości Stany Zjednoczone straciły 104 miliony akrów pokrywy drzewnej w latach 2001-2020. Z pomocą partnerów, takich jak Herbal Essences i TerraCycle, oraz ich wsparcia dla trwającego programu TNC „Zasadź miliard drzew ” w ramach inicjatywy „Odnów las”, jesteśmy o krok bliżej rozwiązania tego poważnego problemu planetarnego – powiedział Bill Stanley, dyrektor stanowy oddziału The Nature Conservancy w Ohio.
Procter&Gamble zachęca konsumentów do kontynuowania pozytywnych działań na rzecz środowiska. Koncern prowadzi Program Recyklingu Herbal Essences wraz z Herbal Essences Aerosol Recycling Program. Konsumenci mogą nadal przekazywać puste butelki po kosmetykach, które zostaną uratowane przed wysypiskami i przetworzone na nowe produkty.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce