Do 19 września do północy został przedłużony termin zgłoszeń do pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards – bezpłatnego konkursu, w którym wyłonione zostaną najefektywniejsze i najbardziej kreatywne polskie kampanie na platformie YouTube. To jedyna w swoim rodzaju rywalizacja, w której w szranki na równych zasadach mogą stanąć agencje marketingowe, mediowe, kreatywne, a także marketerzy i niezależni twórcy, w tym YouTuberzy.
Dlaczego YouTube Works Awards to zupełnie nowa jakość na na polskiej scenie konkursów branżowych?
– Przede wszystkim należy podkreślić, że YouTube Works Awards to pierwszy konkurs, w którym konkurować będą ze sobą na takich samych warunkach zarówno agencje, marketerzy jak i niezależni twórcy wykorzystujący YouTube do codziennej pracy. Ponadto nasz konkurs jest bezpłatny, uczestnicy bez względu na to czy są wielkimi agencjami czy indywidualnymi twórcami, nie ponoszą żadnych opłat – komentuje Iwona Piwek, video sales head w Google Polska.
Zobacz również
Do konkursu mogą zostać zgłoszone wszystkie kampanie, które zrealizowały założone cele w okresie od 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2021 roku. Co ważne, oceniane będą nie tylko te, które wykorzystują YouTube’a jako narzędzie, ale potrafią także efektywnie włączyć ten kanał w całościową komunikację lub też oparte są o ciekawe dane i insighty.
Jaka jest historia YouTube Works Awards? Konkurs zadebiutował w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Aktualnie nagradzane są kampanie już w 20 państwach na całym świecie, a teraz dołączy do nich również Polska. Wśród ostatnio nagradzanych prac znalazły się m.in. kampania Nike, reklama aplikacji randkowej Match czy Comedy Central.
Swoje prace uczestnicy mogą zgłaszać w pięciu kategoriach: Multiscreen Excellence, Ingenious Insight, Action Driver, Creative Effectiveness oraz Small Budget, Big Results. Jury wskaże także zwycięzcę Grand Prix konkursu, czyli kampanię, która w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych. Zgłoszone do konkursu projekty oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertek i ekspertów (uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej oraz mediowej). Google nie bierze udziału w procesie oceniania, a o wyborze nagrodzonych decydują wyłącznie jurorzy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pełny opis poszczególnych kategorii, a także skład jury znajduje się na stronie konkursu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Olga Kudryk, Product Marketing Manager z Google Polska zapytana o konkursowe kategorie podkreśla istotną kwestię: uczestnicy nie ponoszą żadnych kosztów z tytułu uczestnictwa. Chcieliśmy, żeby konkurs YouTube Works był jak najbardziej inkluzywny. Właśnie z tego powodu możliwe będzie „przenoszenie zgłoszeń między różnymi kategoriami. To znaczy, że produkcja zgłoszona w kategorii A, może zostać przeniesiona do kategorii B, jeżeli jury uzna, że lepiej do niej pasuje. Dzięki temu uczestnicy nie będą ponosili dodatkowych kosztów wynikających z konieczności umieszczania swojej pracy w różnych kategoriach – wiemy bowiem, że opłaty za tego typu zgłoszenia są z reguły wysokie.
By zachęcić twórców oraz przedstawicieli branży do uczestnictwa, jury oraz przedstawiciele YouTube wystąpili w serii filmów kreatywnych, nawiązujących do charakteru YouTube jako platformy reklamowej, w której bardziej liczy się pomysł niż wysokość reklamowego budżetu. Zobaczyć w nich możemy Iwonę Piwek (video sales head), Rafała Kudriawcewa (industry head) oraz Piotra Paluchowski (agency lead), a także trójkę jurorów: Karolinę Kałużną (co-founder & creative director Przestrzeń), Daniela Duniaka (marketing director AZA Group) i Adama Oskaldowicza (partner & CEO Performance Media).
Poszczególne filmy przedstawiają kluczowe elementy tworzenia efektywnej kampanii na YouTubie. Dlatego w filmie „Pottery” Iwona Piwek mówi wprost, że kreatywność na YouTubie przynosi efekty, w spocie „Golf” Rafał Kudriawcew wskazuje na precyzyjne targetowanie reklam, a w „Drifcie” Piotr Paluchowski przypomina zgodnie z wynikami badań, że pierwsze 5 sekund reklam na YouTubie jest kluczowe dla uwagi odbiorcy.
Partnerem merytorycznym konkursu jest Kantar Polska.
Kampanie w konkursie YouTube Works Awards można zgłaszać do północy 19 września 2021 roku, wypełniając formularz na stronie konkursu: yt.be/workspl. Udział w konkursie jest bezpłatny.
Artykuł powstał we współpracy z Google Polska.