Fundacje i organizacje działające na rzecz kobiet biją na alarm: prawie 40% Polek znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej, może rezygnować z zakupów środków menstruacyjnych. Przez brak podstawowych produktów higienicznych, takich jak tampony czy podpaski, tysiące uczennic opuszczają raz na miesiąc zajęcia lekcyjne. Biedronka, we współpracy z programem „Akcja Menstruacja w Twojej szkole” przychodzi z pomocą i przekazuje podpaski, tampony i wkładki marki własnej Femina wybranym polskim szkołom. Organizatorzy akcji planują, że do końca roku wsparcie otrzymają uczennice z około 500 placówek w Polsce.
Do tej pory nie przeprowadzono w Polsce badań, które pokazywałyby realną skalę ubóstwa menstruacyjnego wśród uczennic. Mówi się jednak o tysiącach, a nawet dziesiątkach tysięcy dziewczynek i nastolatek, które z powodu braku dostępu do podpasek i tamponów rezygnują raz w miesiącu z wyjścia do szkoły. Mniej czasu spędzają z rówieśnikami, materiał przerabiany na lekcjach zmuszone są przyswajać same. Skutki? W wielu przypadkach pogorszenie ocen i poczucia własnej wartości.
Zobacz również
Akcja sieci sklepów Biedronka i „Akcji Menstruacji” ma na celu zmianę tej sytuacji i zapewnienie jak największej grupie dziewcząt poczucia komfortu i bezpieczeństwa podczas miesiączki. Od teraz tysiące polskich uczennic znajdą w szkolnych toaletach bezpłatne podpaski, tampony i wkładki marki własnej sieci Biedronka – Femina.
Sieć sklepów Biedronka i fundacja „Akcja Menstruacja” dołożyły wszelkich starań, by o inicjatywie dowiedziało się jak najwięcej uczennic. W szkołach zawisły już plakaty informujące o programie, na kanałach społecznościowych można też znaleźć prostą instrukcję, jak zgłosić wybraną placówkę do programu. Wystarczy wypełnić krótki formularz na stronie akcjamenstruacja.pl/am-w-twojej-szkole. Każda z biorących udział w akcji szkół otrzymuje specjalne pudełka na środki menstruacyjne oraz roczny zapas środków menstruacyjnych.
– Jako sieć sklepów Biedronka z dumą wspieramy w Polsce inicjatywy działające na rzecz poprawy dostępu do podstawowych produktów menstruacyjnych, takich jak podpaski, tampony czy wkładki. Jesteśmy przekonani, że wspólnie, z pomocą fundacji takich jak „Akcja Menstruacja” jesteśmy w stanie zdziałać jeszcze więcej. W ramach programu „Akcja Menstruacja w Twojej szkole” przekazujemy dziesiątki tysięcy produktów marki Femina do wybranych polskich szkół. Tylko do końca tego roku trafią one łącznie do co najmniej 500 placówek z całej Polski – mówi Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci sklepów Biedronka.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Cieszymy się, że tak duża marka jak Biedronka dostrzegła problem ubóstwa menstruacyjnego i postanowiła włączyć się w działania fundacji Akcja Menstruacja w szkołach. Dzięki naszej współpracy tysiące osób uczących się zyskają stały dostęp do środków higienicznych i będą mogły bez przeszkód uczestniczyć we wszystkich zajęciach – mówi Emilia Kaczmarek, prezeska fundacji Akcja Menstruacja
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Współpraca z programem „Akcja Menstruacja w Twojej szkole” to kolejne działanie sieci sklepów Biedronka na rzecz walki z ubóstwem menstruacyjnym. W maju br. sieć wystartowała z inicjatywą „Razem zacznijmy okres zmian”. Jej zasady są bardzo proste. Przy zakupie środków menstruacyjnych marki Femina, klienci otrzymują voucher o wartości tych produktów. Całą kwotę mogą przeznaczyć na zakup dowolnych artykułów w sklepach Biedronka bądź organizacje społeczne działające w obszarze ubóstwa menstruacyjnego, zrzeszone w ramach inicjatywy „Okresowa Koalicja”. Więcej informacji o programie na stronie biedronka.pl/pl/okres-zmian.