Polacy i Węgrzy to e-turyści

Informacji turystycznych w sieci szuka co drugi węgierski i polski internauta. Najmłodszych odwiedzających strony poświęcone podróżom znajdziemy na Słowacji i w Bułgarii, starszych w Czechach – wynika z analizy Gemiusa.
O autorze
1 min czytania 2013-08-05

Pod lupę wzięto te kraje objęte pomiarem Gemiusa, w których w wynikach badania prezentowana jest kategoria tematyczna „turystyka”, tj.: Bułgarię, Czechy, Polskę, Słowację oraz Węgry. Zestawienie przygotowano na bazie danych za kwiecień 2013 roku.

Analizy pokazują, że najbardziej w wakacyjne e-planowanie angażują się Węgrzy i Polacy. Informacji o atrakcjach turystycznych i miejscach wartych zwiedzenia poszukuje w sieci co drugi węgierski (54 proc.) oraz polski (50 proc.) użytkownik. W Czechach po wypoczynkowe inspiracje do świata online zagląda z kolei co trzeci internauta (30 proc.). Znacznie rzadziej strony ze wskazówkami dla podróżników odwiedzają Słowacy (14 proc.) oraz Bułgarzy (7 proc.).

Co więcej, jak wynika z badań, Bułgarki, Polki i Węgierki planują turystyczne wyprawy częściej niż mężczyźni. To one bowiem przeważają wśród odbiorców stron poświęconych podróżom i rekreacji w wymienionych krajach. Z kolei w Czechach to więcej mężczyzn niż kobiet interesuje się wyjazdami oferowanymi i opisywanymi w sieci. Na Słowacji natomiast na tego typu strony wchodzi porównywalna liczba internautek i internautów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie tylko płeć, ale i wiek zaciekawionych informacjami turystycznymi internautów różnicuje analizowane rynki. Okazuje się, że najmłodszych e-poszukiwaczy informacji o tematyce rekreacyjnej znajdziemy na Słowacji oraz w Bułgarii (w grupie odbiorców przeważają internauci od 15 do 24 roku życia). Relatywnie starszych z kolei w Polsce, na Węgrzech, oraz w Czechach (35-44 lata).

Dane pochodzą z międzynarodowego badania (gemiusAudience) realizowanego przez Gemiusa w ponad 30 krajach w Europie Środkowo-Wschodniej, Europie Zachodniej, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest realizowane w oparciu o metodologię badawczą i infrastrukturę technologiczną firmy Gemius, zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce badanie jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się