Kampania „Dla różnych i równych podróżnych” dotyka aktualnych w Polsce kwestii, m.in. praw kobiet oraz osób LGBT+, czy ścierających się ze sobą różnic światopoglądowych i przypomina o uniwersalnym prawie do wolności w wyrażaniu siebie. FREE NOW z okazji startu kampanii podejmuje dodatkowe działania: zamierza stosować i promować język inkluzywny oraz feminatywy w całej swojej komunikacji, a także dostrzegać potrzeby mniejszości, m.in. wspierając Grupę Stonewall.
Kampania dla wszystkich
Spot promujący kampanię „Dla różnych i równych podróżnych” przedstawia postaci z pozoru względem siebie skrajne, ale uchwycone w podobnych momentach, np. szykująca się przed lustrem osoba queer oraz duchowny. Hasła pojawiające się na formatach OOH i w kampanii digital (np. „Dla kleru i queeru” czy „I dla Vlada, i Władysława”) sugerują odmienne postawy i poglądy, pochodzenie, czy status społeczny, ale skonstruowane są na zasadzie językowego podobieństwa. FREE NOW poprzez ten zabieg podkreśla, że choć pełnimy różne role lub wyznajemy różne poglądy, kierujemy się tym samym pragnieniem wyrażania siebie i wolności w wyborze drogi do celu. Taką wolność oferuje FREE NOW, udostępniając różne środki dojazdu na miejsce.
Zobacz również
– W najnowszej kampanii pragniemy zachęcić do poszukiwania podobieństw w różnicach i wzajemnego szacunku. Wolność jest wpisana w naszą markę, a akceptowanie różnorodności, walka o równouprawnienie i inkluzywność to wartości silnie zakorzenione we FREE NOW. Oferujemy przejazdy taxi i e-hulajnogami dla każdego – bez względu na pochodzenie, wiek, poglądy, tożsamość płciową, wyznanie czy status społeczny. Słowem, FREE NOW to platforma dostępna i przyjazna dla wszystkich. Naszą wizją są miasta, w których różnice się przenikają, a społeczności wzajemnie akceptują – mówi Izabela Skonieczna, head of marketing FREE NOW w Polsce.
Kampanie zobaczymy na nośnikach reklamy zewnętrznej w 7 miastach w Polsce oraz w internecie, w tym w mediach społecznościowych marki. Za koncept i opracowanie kreacji odpowiada lokalny zespół marketingu FREE NOW we współpracy z agencją Leo Burnett, która stworzyła serię haseł pokazujących, że to marka otwarta na różne światopoglądy, postawy życiowe, orientacje seksualne, narodowości czy zawody i wykształcenie.
Kierunek – inkluzywność
Platforma FREE NOW współpracuje z ponad 10 tysiącami kierowczyń i kierowców w Polsce – 2% z nich stanowią kobiety. To ich obecność pragnie podkreślić FREE NOW poprzez wprowadzenie w uzus językowy żeńskiego odpowiednika tej profesji. W całej swojej komunikacji platforma zamierza od teraz stosować feminatywy i formy żeńskie obok męskich. To element promowania wśród użytkowników nauki o języku inkluzywnym, czyli takim, który stosuje normy językowe odzwierciedlające różnorodność świata i bezpieczną przestrzeń wolną od dyskryminacji. Jego przykładem jest także używanie języka neutralnego płciowo. Materiały edukacyjne w tym zakresie, opracowane przez Grupę Stonewall, FREE NOW udostępnia swoim kierowcom i kierowczyniom. Edukację w tym zakresie zamierza promować również wśród pasażerów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
FREE NOW kontynuuje także wsparcie Grupy Stonewall w rozwoju serwisu Tranzycja.pl, który ma na celu rozpowszechnianie sprawdzonych i rzetelnych informacji o transpłciowości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Język kształtuje rzeczywistość, cieszymy się więc, że coraz więcej firm dostrzega potrzebę promowania feminatywów i inkluzywnego języka. Pieniądze od FREE NOW przekażemy na wsparcie serwisu tranzycja.pl – fantastycznej inicjatywy, która dostarcza sprawdzonych, merytorycznych informacji o transpłciowości. Doceniamy rzeczywiste wsparcie ze strony firm, które wiąże się z konkretną korzyścią dla społeczności – powiedział Mateusz Sulwiński, prezes zarządu, Stowarzyszenie Grupa Stonewall.