Jak informuje magazyn The Korea Times, hotel o nazwie St John’s, znajdujący się w prowincji Gangwon (Kora Południowa), wprowadził właśnie nową atrakcję dla swoich gości. Wszyscy odwiedzający hotel będą mogli wkrótce wziąć udział w wyjątkowej grze inspirowanej serialem Netflixa. Koszt udziału w niej to 8,50 dolara, Każdy uczestnik musi zapłacić wpisowe 8,50 dolara, a następnie otrzyma wizytówkę z tajemniczym numerem telefonu. Dopiero później zaczyna się gra. Na szczęście bezkrwawa.
Cała rozgrywka odbywa się w sosnowym lesie w pobliżu hotelu. Gra składa się z czterech różnych zadań do wykonania – „Kwiat Mugungwha zakwitł” („Czerwone światło, Zielone światło”), przeciąganie liny, „ttakji chigi” (przerzucanie papierowych płytek) i wyzwanie „dalgona” (płaski cukierek z kształtem do wycięcia).
Zobacz również
Zasady w hotelowej wersji „Squid Game” będą podobne do tych, które możemy zobaczyć w serialu, ale oczywiście nie będzie w niej ofiar śmiertelnych. Gra będzie całkowicie bezpieczna, a chodzi w niej wyłącznie o wyeliminowanie zawodników, którzy nie przestrzegają panujących zasad. Aby podsycić emocje i wprowadzić atmosferę tajemnicy, gospodarz gry nie ujawni się aż do samego końca wydarzenia. Jak informuje organizator, zwycięzca otrzyma 5 milionów wonów, czyli ok. 4180 dolarów.
Mimo atrakcyjnej nagrody internauci komentujący informację o hotelowej atrakcji mają mieszane uczucia – niektórzy twierdzą, że hotelowa rozgrywka oparta na fabule serialu narusza prawa autorskie Netflixa. Dodatkowo pojawia się wątpliwość związana z kwestiami bezpieczeństwa, gdyż takie masowe wydarzenia mogą zagrażać uczestnikom z powodu wciąż panującą pandemię.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Biorąc jednak pod uwagę ogromną popularność serialu „Squid Game” (numer jeden w serwisie streamingowym) możemy się spodziewać, że nie będzie to jedyny przykład inspirowania się tym tytułem w świecie marketingu. Będziemy obserwować, jak inne marki posłużą się serialowym hitem w swojej komunikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Jeden z dostawców usług internetowych w Korei Południowej zażądał od Netflixa odszkodowania po tym, jak ogromna popularność serialu spowodowała zakłócenia w dostawie sieci.