Od kilku lat firma AMD sukcesywnie zwiększa swój udział na rynkach procesorów dla komputerów, serwerów czy systemów wbudowanych, a niektóre sektory – jak HEDT czy konsole – wręcz zdominowała za sprawą swoich niezwykle wydajnych i efektywnych energetycznie rozwiązań. Nie byłoby to możliwe bez udziału coraz większego zespołu doświadczonych pracowników, którzy pozostając w cieniu sprawiają, że AMD rozwija się dziś w tak znakomitym tempie także w Europie centralnej i wschodniej.
Adam Tomczak objął we wrześniu 2021 stanowisko menedżera ds. korporacyjnego kanału sprzedaży AMD w Europie centralnej i wschodniej (CEE), w tym w Rosji. Jego odpowiedzialnością jest przede wszystkim wsparcie korporacyjnych partnerów AMD w rozwijaniu sprzedaży systemów bazujących na platformach EPYC. Wcześniej przez 12 lat pracował w HP i następnie HPE, gdzie był zwierzchnikiem zespołu sprzedaży dla małych i średnich przedsiębiorstw, a wcześniej odpowiadał za rozwój biznesu na tym polu. Absolwent Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego otrzymał także tytuły „Master of Business Administration” (MBA) w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Quebec w Montrealu w Kanadzie.
Zobacz również
Robert Gorajek w kwietniu 2021 został zatrudniony jako menedżer ds. sprzedaży rozwiązań komercyjnych AMD w CEE. Pomoże on w organizacji i rozwoju biznesu firmy w ramach coraz ambitniejszych celów AMD. Przez poprzednie 4 lata był menedżerem ds. sprzedaży w HPE, co poprzedziło 13 lat pracy dla IBM, w którym był m.in. liderem ds. rozwiązań infrastrukturalnych, budował nową organizację kanału sprzedaży w regionie CEE oraz wspierał kluczowych klientów. Jest absolwentem Uniwersytetu Śląskiego i także ma tytuł MBA Szkoły Głównej Handlowej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Michał Miłkowski to kolejny weteran branżowy, który został zatrudniony w AMD w 2021 roku jako menedżer ds. kanału sprzedaży w Polsce, Czechach i Słowacji. Odpowiada za wsparcie partnerów, którzy oferują procesory Ryzen, karty graficzne Radeon oraz gotowe komputery wyposażone w te komponenty. Ponadto ma zadanie rozwijać markę w segmencie gier i esportu. Wcześniej przez 14 lat pracował u jednego z największych dystrybutorów sprzętu w Polsce – Action S.A. jako dyrektor marketingu i rozwoju marki Actina oraz dyrektor ds. zakupów w obszarze komponentów, a wcześniej jako zwierzchnik departamentu biznesowego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tomasz Wnukowski od dwóch lat jest menedżerem sprzedaży AMD i wspiera HP w Europie środkowej zarówno na polu rozwiązań konsumenckich jak i biznesowych. Dzięki jego pracy pomocy wzmacnia się pozycja rynkowa rozwiązań HP na bazie platform AMD. Jego specjalnością są systemy klienckie i rozwiązania dla graczy, a doświadczenie zdobywał zarządzając sprzedażą w Huawei, ROCCAT, HP, Toshiba i ASUS. Ukończył Akademię Leona Koźmińskiego na kierunku zarządzania i marketingu.
Leszek Rewak w 2018 roku objął stanowisko menedżera ds. sprzedaży detalicznej systemów konsumenckich w AMD. Aktualnie zarządza kanałem konsumenckim i kanałem SMB sprzedaży komputerów stacjonarnych i laptopów w Polsce, Czechach i Słowacji pomagając producentom i sprzedawcom w oferowaniu maszyn na platformie AMD, które jak najlepiej spełniają oczekiwania klientów. W poprzednich latach był m.in. menedżerem Lenovo, Acer i HP odpowiadając za sprzedaż komputerów tych marek w Europie Północnej, Beneluksie, Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Bruno Murzyn jest jednym z najdłuższej pracujących Polaków w AMD (ponad 14 lat), którego odpowiedzialnością jest przede wszystkim PR z kompetencjami wykorzystywanymi także w marketingu. Dotychczas zajmował się PR produktów stosowanych w centrach danych, serwerach i systemach wbudowanych, jak EPYC, Instinct i Ryzen Embedded, a od niedawna otrzymał kompetencje dot. PR produktów biznesowych, czyli Ryzen PRO i Radeon PRO. Jest także zwierzchnikiem dla całego PR AMD w CEE oraz w krajach w rejonie Adriatyku i Bałtyku. Z doświadczeniem zdobytym w firmach ASUS i Lenovo z powodzeniem inicjuje nowe działania i kieruje realizacją planów AMD w regionie.
Daniel Gabis to od 3 lat menedżer ds. marketingu w kanale sprzedaży AMD w Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce (EMEA). Kieruje i realizuje kampanie związane z rozwiązaniami AMD dla klientów komercyjnych, jak Ryzen PRO, Radeon PRO i EPYC. Wcześniej przez prawie 10 lat obejmował stanowiska marketingowe w HP, gdzie m.in. zarządzał programami partnerskimi, szkoleniami i konsultingiem oraz tworzył lokalne strategie promocyjne. Ukończył stosunki międzynarodowe ze specjalnością dyplomacji na Uniwersytecie Wrocławskim.
Łukasz Serek to z kolei weteran AMD, który spędził w firmie ponad 13 lat. Odpowiada za kanał sprzedaży komponentów w Polsce, Czechach i Słowacji, a w szczególności procesorów Ryzen i kart graficznych Radeon. Jego głównym zadaniem jest wsparcie dystrybucji i sprzedawców detalicznych oraz współpraca z producentami podzespołów korzystających z rozwiązań AMD. Jako jeden z najbardziej doświadczonych pracowników firmy tworzy strategie i plany na kolejne lata.
Rozwijający się zespół AMD w Polsce daje firmie coraz większe możliwości, a polscy „AMDerzy” stanowią fundament dla kolejnych sukcesów. Przedstawieni tutaj pracownicy są odpowiedzialni za sprzedaż, marketing i PR, ale to nie wszyscy. Wielu Polaków pracuje dla AMD także w innych działach tworząc razem ponad 20-osobowy zespół. Są wśród nich m.in. inżynierowie, którzy są odpowiedzialni za oprogramowanie dla produktów AMD oraz współpracę z producentami aplikacji i gier.