Znamy zwycięzców 1. edycji YouTube Works Awards

O autorze
2 min czytania 2021-10-29

Coraz częściej oglądamy YouTube na telewizorach i doceniamy unikalne treści na platformie oraz ich autentyczność – wynika z badań zaprezentowanych podczas tegorocznego YouTube Brandcast. Podczas wydarzenia poznaliśmy także zwycięzców pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards – Grand Prix konkursu nagrodzona została kampania Random marki Storytel.

Tegoroczny YouTube Brandcast skupił się przede wszystkim na trendach na YouTube, które zyskały na popularności w ostatnich latach: tworzeniu społeczności, budowaniu autentyczności i nowych doświadczeń. Przedstawione zostały też wyniki badania etnograficznego o roli YouTube w życiu Polek i Polaków oraz dane związane ze zjawiskiem oglądania YouTube na telewizorze. Premierę miał także raport Efektywność komunikacji marek w świecie wielu ekranów przygotowany we współpracy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, firmy badawczej Kantar oraz Google.

Zapis konferencji YouTube Brandcast można obejrzeć pod TYM LINKIEM.

Bezpośrednio po YouTube Brandcast odbyło się ogłoszenie wyników pierwszej polskiej edycji konkursu YouTube Works Awards.

Do pierwszej edycji konkursu marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, a także niezależni twórcy mogli zgłaszać kampanie wykorzystujące platformę YouTube, które zrealizowały założone cele w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku. Kampanie były oceniane nie tylko pod kątem tego, jak wykorzystany został w nich YouTube jako narzędzie, ale także czy efektywnie ten kanał został włączony w całościową komunikację i czy pomysł był oparty o ciekawe dane i insighty. Zgłoszone projekty oceniło w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów (uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej oraz mediów).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oto nagrodzeni w poszczególnych kategoriach:

Multiscreen Excellence

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pyszne.pl™ & Kanał Sportowy – kampania na UEFA EURO 2020 Pyszne.pl
Zaangażowana agencja: Sport.brokers

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ingenious Insight

Porozmawiajmy o PIE@#&%!$ – kampania ING Banku Śląskiego
Zaangażowane agencje: GONG, MullenLowe Media Hub, 24/7 Communication

Action Driver

Fanatyk. Historia Prawdziwa – Grupa OLX sp. z o.o.
Zaangażowane agencje: 23HEROES, F25

Creative Effectiveness

Random. Wieloplatformowa historia miłosna – kampania Storytel 

Small budget, big results

Stop Kobietobójstwu! – kampania Centrum Praw Kobiet
Zaangażowane agencje: Dziadek do orzechów, OTO Film

Grand Prix, honorujące najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych, zostało przyznane kampanii „Random” marki Storytel.

– „Random” był kampanią obecną na różnych platformach, a jej kreatorzy doskonale zdawali sobie sprawę z tego, do czego mogli wykorzystać YouTube. Perfekcyjnie skroili materiały na YouTube na potrzeby przyciągnięcia targetowanej grupy i wciągnęli ich w historię angażującą różne platformy – takie jak Spotify czy docelowo Storytel. Historia znalazła swoje zakończenie na YouTube w postaci klipu muzycznego, który został obejrzany 11 milionów razy – komentuje Marek Myślicki, PR & Strategic Partnerships Director, GetHero, juror YouTube Works Awards.

– Cieszymy się, że pierwsza polska edycja YouTube Works wywołała spore zainteresowanie, zgłoszonych zostało aż 96 kampanii, dotyczących bardzo różnych dziedzin: od e-commerce, poprzez branżę finansową, technologiczną po FMCG. Większość z marek, które zgłosiły swoje kampanie to duże organizacje z wyrobioną pozycją w branży, jednak pojawiły się także zgłoszenia od małych i średnich przedsiębiorstw lub podmiotów niekomercyjnych – mówi Iwona Piwek, Head of Video Sales w Google. – Warto zauważyć, że większość zgłoszonych kampanii wykorzystywała przynajmniej dwa różne narzędzia dostępne w serwisie YouTube, a na efektywność prowadzonych działań przełożyło się połączenie kilku kanałów: oprócz YouTube wykorzystywane były telewizja, social media oraz działania influencerów. Mam nadzieję, że za rok zobaczymy jeszcze więcej kreatywnych i efektywnych kampanii na YouTube, które zaangażują odbiorców i będą miały szansę powalczyć o zwycięstwo w kolejnej edycji YouTube Works – dodaje.