Zmiany w subskrypcjach na Facebooku. Twórcy mogą zarabiać więcej

Jednym z fundamentalnych założeń budowy Metawersum jest umożliwienie twórcom monetyzacji ich działalności. Firma Meta zmienia subskrypcje dla aplikacji Facebook, dzięki czemu twórcy już teraz mogą efektywniej zarabiać na swoich treściach.
O autorze
2 min czytania 2021-11-05

Zarabiaj na Facebooku za każdego nowego subskrybenta

Dzięki subskrypcjom użytkownicy Facebooka mogą wspierać ulubionych twórców w bardziej spójny sposób, poprzez cykliczne miesięczne płatności. Dzięki temu twórcy mają możliwość rozpoznawania swoich największych fanów, aby im wyjątkowe wrażenia podczas interakcji z daną stroną. 

Aby pomóc twórcom w rozwijaniu działalności związanej z subskrypcjami, Facebook zapłaci im premię w wysokości od 5 do 20 dolarów za każdego nowego subskrybenta, którego otrzymają od teraz do końca 2021 r. Ten nowy program premiowy jest częścią zobowiązania firmy do zainwestowania ponad 1 miliarda dolarów w twórców. W trakcie trwania programu pojedynczy twórca może otrzymać premię w wysokości do 10 tys. dolarów.

– Mamy nadzieję, że w nadchodzących miesiącach rozszerzymy ten i inne programy premiowe, aby pomóc większej liczbie twórców w budowaniu zrównoważonych biznesów subskrypcyjnych na Facebooku – informuje Meta.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zatrzymaj to, co zarobiłeś

Na początku tego roku Facebook ogłosił, że w ramach zaangażowania we wspieranie twórców, nie będzie pobierał od nich żadnych opłat z tytułu zakupu subskrypcji. Twórcy muszą jednak nadal przekazywać 15-30% swoich zarobków firmom takim jak Apple za każdym razem, gdy ludzie kupują subskrypcje w aplikacji Facebook na urządzeniach mobilnych.

Facebook oferuje także możliwość przekierowywania użytkowników w celu sfinalizowania zakupu subskrypcji za pomocą Facebook Pay. Kiedy fani kupują subskrypcje w tej witrynie przez internet lub smartfona, twórcy mogą zatrzymać 100% zarobionych pieniędzy, z wyłączeniem podatków. Spersonalizowany link promocyjny znajduje się w zakładce Studio Twórców i może być udostępniany odbiorcom e-mailem lub SMS-em.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Facebook ułatwi też twórcom zrozumienie wypłat za subskrypcje i opłat, które ponoszą. Firma planuje wprowadzić podział szacunkowych zarobków, który pokaże twórcom, skąd pochodzą ich zakupy czy szacunkowe podatki oraz ile płacą Apple i innym firmom. Te dane są już dostępne dla płatnych wydarzeń online.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowa relacja ze subskrybentami

Oprócz pomagania twórcom w zdobywaniu większych zarobków, Facebook zapewnia im też większą kontrolę nad własną działalnością. Od grudnia zostanie udostępniona możliwość pobierania adresów e-mail subskrybentów, aby twórcy mogli utrzymywać relacje z nimi także poza Facebookiem. Dotyczy to nowych użytkowników, natomiast osoby, które już subskrybują twórcę, mogą wyrazić zgodę na udostępnianie swojego adresu e-mail w sekcji ustawień centrum wsparcia na stronie wybranego twórcy.

Większa widoczność fanów

Od teraz, po zasubskrybowaniu danego twórcy, fani otrzymują także specjalną plakietkę, dzięki czemu wyróżniają się podczas transmisji na żywo lub podczas komentowania.

– Od użytkowników serwisu dowiedzieliśmy się, jak ważne jest, aby twórcy mogli rozpoznawać subskrybentów i dziękować im, dlatego wprowadzamy nowe, ekscytujące funkcje – zapewnia Meta.

W transmisjach na żywo odznaki subskrybenta będą zróżnicowane w zależności od tego, jak długo dana osoba jest subskrybentem. Ułatwi to twórcom zwrócenie uwagi na najbardziej oddanych fanów. W rocznice ich subskrypcji komentarze subskrybentów zostaną zaznaczone specjalnymi kolorami i animacją, dzięki czemu również wyróżnią się z tłumu.