Diamant od początku swojej działalności stawia na zrównoważony rozwój. Podchodzi z szacunkiem zarówno do otoczenia i środowiska, jak i lokalnej społeczności. Zapewnia wsparcie nie tylko ponad 1000 pracownikom, wspiera lokalne imprezy kulturalno-sportowe, pomaga służbie zdrowia i straży pożarnej, ale także ich najbliższym. Jedna z największych firm produkujących cukier chętnie wspiera też akcje CSR-owe oraz ciekawe pasje i inicjatywy swoich pracowników. Firma poszła więc o krok dalej, by we wrześniu ruszyć z akcją Dobre Działania.
Diamant wspiera Polaków finansując ich potrzeby
Celem programu Dobre Działania jest wspieranie pożytecznych inicjatyw dla lokalnych społeczności, które są kreatywne i warte naśladowania, integrują różne grupy społeczne, działają na rzecz historii lub przyszłości regionu. Program wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju firmy Pfeifer & Langen, a konkretnie w działania na rzecz budowania trwałych, sąsiedzkich więzi z lokalnymi społecznościami wokół czterech cukrowni – w Środzie Wielkopolskiej, Gostyniu, Miejskiej Górce i Glinojecku – i innych regionów Polski.
Zobacz również
I edycja programu zakończona we wrześniu spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem. Do organizatorów wpłynęło ponad 60 wspaniałych i oryginalnych pomysłów, a jury miało mnóstwo pracy z wyłonieniem 3 najlepszych. Ostatecznie nagrodzone zostały: zajęcia sportowo-animacyjne dla rodzin zgłoszone przez Akademię zvINNA z Gostynia, działania proekologiczne i zakup 30 domków lęgowych dla jerzyków zgłoszone przez Stowarzyszenie Kobiet Aktywnych „Brodowianki” z Brodowa, a także stworzenie zdrowej, zielonej przedszkolnej pracowni ekologicznej zgłoszone przez Stowarzyszenie Przyjaciół Publicznej Szkoły Podstawowej w Sielcu – Goszczyn, z okolic Glinojecka.
Podczas oficjalnego przekazania nagrody m.in. w Środzie Wielkopolskiej, oprócz laureatek I edycji programu oraz jury akcji, na spotkaniu były obecne przedstawicielki z Urzędu Miasta Środa Wlkp., a także prezes Pfeifer & Langen Polska – Roman Kubiak, który powiedział: Cieszę się, że mamy w tym rejonie tak zaangażowaną społeczność, która dba o zrównoważony rozwój podobnie do Pfeifer & Langen. W skali roku przerabiamy ponad 4 miliony ton buraków cukrowych w naszych 4 cukrowniach. Wiemy, więc, jak ważne jest odpowiedzialne i zrównoważone prowadzenie biznesu pod kątem eksploatacji, optymalizacji i „zielonego” przetwórstwa. Dlatego tym bardziej trzymamy kciuki za ten ekoprojekt i inne, zwycięskie projekty zgłoszone w ramach Dobrych Działań!
Działania marketingowe i promocja akcji
Program DOBRE DZIAŁANIA wpisuje się w strategię Słodkie Łączy i tak jak ona, przygotowany został we współpracy z agencją Soul & Mind. Jego celem jest pogłębienie integracji z lokalną społecznością, nawiązywanie nowych i umacnianie dotychczasowych relacji, a także promowanie aktywności i współdziałania. Do akcji zaproszono m.in. Katarzynę Dowbor, która znana z dobrego serca i pomocy innym, chętnie opowiedziała na swoim profilu o akcji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Równolegle producent postawił na działania PR-owe oraz obecność reklamową w prasie lokalnej. Diamant zaprosił do akcji też partnerów akcji – media handlowe, rolnicze oraz regionalną prasę działającą blisko cukrowni zlokalizowanych w czterech miastach Polski. Partnerstwa honorowe objęły też miasta w których działa Diamant – Środa Wielkopolska, Glinojeck oraz Miejska Górka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szczegóły, regulamin oraz listę partnerów akcji DOBRE DZIAŁANIA znaleźć można na stronie: dobredzialania.pl
To jednak dopiero początek programu!
Program składa się z 3 edycji, więc jest kontynuowany. Rozpoczęta z początkiem września 2. edycja programu Dobre Działania potrwa do końca bieżącego roku. Dzień później wystartuje kolejna, która potrwa do końca marca 2022. Tak, jak poprzednio, poszukiwane są kreatywne, pożyteczne inicjatywy angażujące lokalną społeczność i zmieniające otoczenie na lepsze. Mogą to być pomysły z każdej dziedziny życia, od urbanistyki, przez sztukę i sport, aż po kwestie społeczne.
Program Dobre Działania jest skierowany do wszystkich – osób prywatnych oraz zrzeszonych w stowarzyszeniach, klubach i innych strukturach – którzy mają pomysł, jak zmieniać swoje otoczenie na lepsze. W specjalnym formularzu należało opisać inicjatywę, jej odbiorców, była też możliwość dołączenia dodatkowych materiałów. W każdej są wyłaniani autorzy 3 najlepszych inicjatyw – każdy z nich otrzymuje po 3000 zł na wdrożenie swojego pomysłu. Organizatorzy nie oczekują wielu formalności, jedynym warunkiem jest to, by dostarczyć organizatorom materiałów z realizacji, którymi może posłużyć się w dalszej promocji akcji.
Regulamin pozwala zgłaszać dowolne inicjatywy w każdej edycji, tak więc wszyscy ci, którym nie udało się w pierwszej edycji, mogą ponownie spróbować swoich sił. Szczegółowe informacje i formularz zgłoszeniowy dostępny jest na www.dobredzialania.pl.