Szkla.com przechodzi rebranding i zmienia się w Kodano.pl

Szkla.com, lider sprzedaży soczewek kontaktowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, zdecydował się połączyć swoje marki pod jednym brandem Kodano.pl. Ta duża zmiana została podyktowana rozwojem firmy w innych kanałach sprzedaży i otwarciem sieci salonów optycznych w całej Polsce.
O autorze
1 min czytania 2021-12-07

Firma szkla.com działa na rynku polskim od 2004 roku i już po kilku latach stała się największym sklepem internetowym oferującym klientom soczewki kontaktowe. W 2010 oferta produktowa została poszerzona o okulary korekcyjne, które do tej pory były sprzedawane w sklepie internetowym Kodano.pl oraz w sieci salonów optycznych Kodano Optyk. W 2015 roku firma uruchamia kolejny kanał sprzedaży – soczewkomaty, czyli maszyny vendingowe z soczewkami kontaktowymi, które stają się idealnym rozwiązaniem w obecnych czasach.

– Koncept ten jest odpowiedzią na wyniki naszych badań, które wskazywały, że część osób korzystających z soczewek kontaktowych decyzję o ich zakupie zostawia na ostatnią chwilę i dokonują zakupu w offline – Tomasz Serafin, dyrektor marketingu Szkla.com S.A. / KODANO Optyk Sp. z o.o.

Jednym z głównych czynników, które zadecydowały o rebrandingu, jest długofalowy rozwój sieci salonów optycznych, które działają pod szyldem KODANO Optyk. Pod koniec roku zostanie otwarty już 50. salon w Polsce, co sprawia, że grupa KODANO będzie drugą firmą optyczną w Polsce. Dzięki tej zmianie wizerunek firmy będzie spójniejszy, a oferowane produkty i usługi będą dostępne pod jedną marką.

Zmiany w szkla.com wiążą się nie tylko z rebrandingiem, lecz także ze scaleniem dwóch sklepów internetowych, szkla.com oraz kodano.pl, w jeden, oferujący soczewki kontaktowe i okulary. Dotychczasowi klienci będą mieli dostęp do wszystkich naszych produktów i usług w jednym miejscu, nie tracąc tym samym historii swoich zakupów. – Zależało nam żeby zapewnić jak najbardziej kompleksową obsługę w ramach doboru soczewek i okularów oraz badania wzroku, co teraz będzie możliwe. Dynamiczny rozwój salonów optycznych spowodował, że nasi klienci mają teraz szeroki dostęp do badań wzroku, profesjonalnego doradztwa w zakresie doboru okularów i soczewek, ale również darmowego odbioru swoich zamówień ze sklepu internetowego – dodaje Tomasz Serafin.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Firma nie zwalnia tempa, a jej plany na najbliższą przyszłość to dalsza ekspansja sieci salonów optycznych oraz maszyn vendingowych, których na dzień dzisiejszy jest już blisko 100 na terenie całego kraju.

Słuchaj podcastu NowyMarketing