TikTok to wyjątkowe miejsce, w którym marki mogą docierać do licznej i zaangażowanej społeczności. Badania pokazują, że co drugi użytkownik platformy (56%) ma bardziej pozytywne uczucia do marki po obejrzeniu jej reklamy na TikToku, szczególnie jeśli materiał jest autentyczny, prawdziwy i szczery*. Taki dialog może pomóc marce osiągnąć jej cele biznesowe.
O tym, jak wyjątkowe narzędzie marketingowe stanowi nasza platforma, świadczą liczby. Z kwartału na kwartał blisko dwukrotnie zwiększała się liczba aktywnych kont reklamowych, a w ciągu całego roku marki zrealizowały tysiące kampanii na TikToku. Platforma stała się ważnym medium dotarcia do konsumentów, co przekłada się na osiąganie założonych celów biznesowych. Według raportu firmy Nielsen, TikTok ma dwukrotnie większą efektywność sprzedażową, a zwrot z nakładów na reklamę jest o 14%** wyższy niż w przypadku innych mediów – powiedział Rafał Drzewiecki, head of marketing, TikTok w Polsce i Europie Centralnej.
Zobacz również
W 2021 marki coraz chętniej angażowały w swoją komunikację społeczność TikToka, a hashtag #TikTokMadeMeBuyIt wygenerował ponad 6 miliardów wyświetleń na całym świecie. Dzięki niemu użytkownicy mogą podzielić się informacją o ostatnich zakupach, których dokonali dzięki platformie, a także wejść w interakcję z innymi twórcami. Korzyści płynące z zadowolonych klientów mogą być wymierne dla marek, a nawet wywołać efekt domina i spotęgować sprzedaż produktów. Ponad połowa (57%) użytkowników przyznała, że TikTok zainspirował ich do zrobienia zakupów mimo, że wcześniej nie mieli takiego zamiaru***. Świetnym na to przykładem jest Sky High Mascara firmy Maybelline New York produkt, który, między innymi dzięki popularności hashtagu, niemal wyprzedał się ze sklepowych półek.
Potencjał TikToka dostrzegają polskie marki, takie jak OnlyBio czy CCC, które dzięki działaniom na platformie dotarły do szerokiej grupy odbiorców i podniosły rynkową świadomość.
OnlyBio (@Onlybio.life) zgromadziło ponad 150 tys. obserwujących, a filmy marki wygenerowały ponad 2,5 miliona wyświetleń. Było to także możliwe poprzez stałą komunikację ze swoimi odbiorcami i wsłuchiwanie się w ich preferencje zakupowe. Marka wprowadziła na rynek produkty powstałe jako efekt rozmów ze społecznością. Dzięki temu na przykład jeden z szamponów użytkownicy z własnej inicjatywy promowali następnie na swoich profilach. OnlyBio docenił także potencjał twórców, którzy angażowali swoich odbiorców w tworzenie materiałów z oznaczeniem brandu. W ten sposób firma stała się wiodącą marką kosmetyczną w Polsce i zrewolucjonizowała sposób komunikacji z konsumentem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
O sile TikToka świadczy także powstanie nowej marki kosmetyków – Stars from the Stars (@starsfromthestars), która jest owocem pracy ponad 100 twórców związanych z platformą. Misja firmy wychodzi jednak daleko poza same produkty i promuje w swojej komunikacji idee body positive, akceptacji i świadomej pielęgnacji. Partnerstwo Stars.Space oraz TikTok, jest dla marki przełomowym krokiem w globalnej komunikacji z konsumentami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Potencjał TikToka dostrzegły również czołowe marki modowe. Jedną z nich jest polska firma CCC (@cccshoesbags), której filmy zostały wyświetlone w aplikacji już ponad 20 milionów razy. Marka przyznaje, że zdążyła już zauważyć dużą zmianę postrzegania CCC wśród młodszej grupy odbiorców i chętnie angażuje do swoich kampanii znanych twórców. Przykładem takiej kampanii była aktywacja pod hasłem „Let’s Dane with CCC”, poprzez którą marka zadebiutowała na platformie.
Innowacyjne formaty reklamowe dostępne na TikToku z powodzeniem wykorzystał także NewBalance (@newbalance) w celu promocji swojego najnowszego modelu butów. W efekcie, kampania na platformie przyniosła marce 6% wzrost świadomości i 6,6% wzrost rozpoznawalności reklamy, jak podaje badanie Brand Lift Study.
Na TikToku każda marka może osiągać założone cele biznesowe. Unikalna grupa użytkowników, których nie znajdziemy na innych platformach oraz skuteczne narzędzia reklamowe (i te dobrze znane marketerom i szereg nowatorskich) sprawiają, że TikTok jest niezwykle efektywną platformą mediową.
By komunikacja na linii marka-potencjalny klient przebiegała pomyślnie i przynosiła wymierne efekty, polski zespół TikToka w tym roku wystartował z cyklem podcastów „Posłuchaj TikToka”, który przedstawia reklamowe możliwości platformy i udowadnia, że z powodzeniem może być wykorzystywana przez biznes. Wszystkie rozmowy dostępne są w popularnych serwisach strumieniowych jak Spotify, YouTube, Google Podcasty czy Apple Podcasts.
* Marketing Science EU Understanding Authenticity, Happiness and Joy research 2021 conducted by Flamingo Group
** Nielsen MMM report
*** TikTok Marketing Science EU Holiday Shopping Behaviour Research 2020 conducted by Walnut Unlimited