Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2021 dla marki Multikino opowiada Mariusz Spisz, członek zarządu Multikino S.A.
Największy sukces w 2021 roku
Multikino, które ma największy w Europie fanpage kinowy na portalu Facebook (obecnie zrzesza ponad 894 tys. osób) uruchomiło 25 maja tego roku,jako pierwsza sieć kin w Polsce, konto na TikToku (@multikino).
Obecnie, po sześciu miesiącach działalności, zamieszczone na naszym koncie filmy mają prawie 20 milionów wyświetleń, 1,1 miliona polubień i ponad 64 tysiące obserwujących, którzy chętnie komentują nasze TikToki i dyskutują o obejrzanych oraz nadchodzących premierach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku
Wyzwanie, które stanęło przez naszą branżą, to przyciągniecie widzów do kin i uświadomienie im, że dokładamy wszelkich starań, żeby czuli się bezpiecznie. Wraz ze wznowieniem działalności rozpoczęliśmy kampanię edukacyjną „Bezpieczny powrót do Multikina”. Do współpracy zaprosiliśmy lek. Łukasza Durajskiego, który uświadamiał widzów, że w kinach można czuć się pewniej niż wielu innych miejscach spędzania wolnego czasu, jak na przykład restauracjach. Na salach kinowych zapewniamy ciągłą wymuszoną wymianę powietrza, widzowie nie rozmawiają na sali i wszyscy są zwróceni w jedną stronę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3 najciekawsze akcje w 2021 roku
1. Wspomniane wyżej założenie konta @multikino na TikToku,
2. Kampania edukacyjna „Bezpieczny powrót do Multikina” z udziałem lek. Łukasza Durajskiego znanego w mediach społecznościowych jako Doktorek Radzi. W ramach kampanii powstał spot, w którym lek. Durajski przeprowadza widzów przez całą wizytę w kinie – od wejścia, przez zakup biletów po zajęcie miejsca na sali kinowej. Przypomina o obowiązku zasłaniania ust i nosa oraz dezynfekcji rąk, a także rekomenduje płatność zbliżeniową przy zakupie biletów lub nabycie ich przez mobilną aplikację. Film edukacyjny Multikina był dystrybuowany we wszystkich kinach naszej sieci, na stronie internetowej oraz w mediach społecznych i wsparła go kampania na YouTube. Ponadto kampania edukacyjna obejmowała kontynuację współpracy z ekspertem oraz działania z zakresu Public Relations.
3. Kampania wizerunkowa „Zatrać się w niezwykłych opowieściach” w ramach której wypuściliśmy film z manifestem „Zatrać się w niezwykłych opowieściach”. Lektorem jest polski muzyk Bartosz Fisz Waglewski. Nasz spot, który można oglądać przed seansami w kinach, pokazuje widzom, jak cenne jest zatracenie się w świetnej opowieści. Historie powinny być oglądane w określony sposób, aby widz mógł w pełni zanurzyć się w otoczeniu ekranu, dźwięku i fotela.
Kampania wizerunkowa „Zatrać się w niezwykłych opowieściach” wystartowała 1 października 2021 roku, a aktywacje z nią związane trwały dwa miesiące. Kampania objęła Internet, prasę i outdoor oraz billboardy w wybranych miastach i metroboardy w warszawskim metrze. Na TikToku udostępniliśmy specjalnie przygotowaną nakładkę, która pozwalała przenieść się do sali kinowej. Równolegle prowadzone były działania z zakresu PR i influencer marketingu – obejmujące nie tylko blogerów i instagramerów, ale również twórców z TikToka.
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni tym, z jak dużym entuzjazmem został odebrany spot „Zatrać się w niezwykłych opowieściach”, który pokazujemy w kinie. Wypowiadali się o nim pozytywnie nasi widzowie, dziennikarze oraz osoby z branży marketingowej. Słyszałem nawet, że kiedy przed seansami zaczyna się spot, wszyscy oglądają go w pełnym skupieniu, odkładają telefony. Są gotowi, żeby zatracić się w niezwykłej opowieści, która zobaczą na wielkim ekranie.
Jako ciekawostkę zdradzę, że w spocie ukrytych jest aż 38 odniesień do filmów z całego świata. Jeśli ktoś nie odkrył jeszcze wszystkich, to zachęcam do takiej filmowej zabawy.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Dla nas w tym roku kluczowe było uruchomienie konta na TikToku. Stale obserwujemy naszych najmłodszych klientów, którzy stanowią ponad połowę widzów sieci Multikino oraz trendy, za którymi podążają. Duża część naszych widzów jest już użytkownikami TikToka, więc pojawienie się w tym kanale komunikacji social mediowej było dla nas naturalnym elementem strategii marketingowej.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku
W 2022 roku chcemy rozwijać nasze konto na TikToku. Widzimy tam ogromny potencjał i zaangażowanie ze strony obserwujących nas osób. Zachęceni sukcesem naszego konta na TikToku myślimy również o stworzeniu podcastu Multikina.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
W kinach sieci Multikino z każdym rokiem zwiększamy procent sprzedanych biletów przez naszą stronę www.multikino.pl. Dla nas kluczowe są pozytywne doświadczenia użytkownika oraz optymalizacja współczynnika konwersji. Nadal mocno stawiamy na content marketing oraz treści wideo i audio.
Budżet na działania digitalowe
Budżet przeznaczony na działania digitalowe rośnie z roku na rok i wynosi już ponad 50% całego budżetu marketingowego.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Rok 2020 oraz 2021 był wyzwaniem dla każdej branży, również dla marketingowej. W mojej ocenie jej kondycja w tej chwili jest bardzo stabilna. Obserwuję to zwłaszcza we współpracy brokera reklamy kinowej Multikino Media z reklamodawcami, którzy wracają z kampaniami na wielkie kinowe ekrany.
3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok
W 2022 roku kluczowe będzie dla nas dalsze odbudowanie frekwencji w kinach.