Już od dawna zwraca się uwagę na to, że coraz więcej czasu spędzamy w internecie, tym samym zaniedbując swoje relacje w prawdziwym świecie. Problem jeszcze bardziej spotęgowała pandemia, kiedy okazało się, że kontakty wirtualne muszą nam zastąpić w zasadzie wszystkie „normalne” spotkania. Nic dziwnego zatem, że na rynku pojawia się coraz więcej ofert wyjazdów w duchu „digital detox”, czy różnego rodzaju urządzeń, które ułatwiają nam odcięcie się od sieci.
Potrzebę cyfrowego detoksu podkreśla również w swojej noworocznej kampanii „Stir up your routine” producent likieru kawowego Kahlúa, który zorganizował nietypowy challenge. Marka postanowiła zaoferować 25 tys. dolarów (nieco ponad 100 tys. zł) wybranej parze, która wytrzyma 30 wieczorów (dokładnie od od 16 stycznia do 15 lutego tego roku) bez korzystania z jakichkolwiek ekranów typu smartfon, laptop, telewizor.
Zobacz również
Uczestnicy wyzwania mają codziennie między 18:30 i 6:30 skupić się wyłącznie na sobie i swojej relacji, rezygnując jednocześnie z zaglądania do wiadomości w internecie, czy korzystania z komunikatorów (w wcześniejszych godzinach w ciągu dnia mogą, gdyż jednak wiele osób pracuje dzisiaj przy komputerze). Aby pomóc śmiałkom oprzeć się pokusie scrollowania mediów społecznościowych i innych portali, ich smartfony trafią do specjalnego schowka na tych kilka „offline’owych” godzin. W tym czasie będą mogli wziąć udział w zabawach zaproponowanych przez organizatora wyzwania.
– W zabieganym świecie ważne jest, abyśmy wygospodarowywali czas na bycie ze sobą i trochę zabawy – komentuje Son Bajaria, wiceprezes ds. marketingu w Kahlúa Pernod Ricard USA.
Chętni, którzy chcą naprawić swoje relacje, mogą się cały czas zgłaszać na stronie: www.kahlua.com
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing