„Tatry się należą” – nowa platforma komunikacji marki Tatra

Tatra prezentuje zupełnie nową odsłonę – zmienione zostały wszystkie dotychczasowe elementy marketingowe marki: od pozycjonowania, po komunikację oraz opakowania. Startująca właśnie kampania pod hasłem „Tatry się należą” jest największym i najsilniejszym działaniem marki od lat.
O autorze
1 min czytania 2022-01-17

Nowa idea kreatywna „Tatry się należą” oparta jest na przekonaniu, że za ciężką pracę zarówno w ramach wykonywanego zawodu, jak i codziennych czynności należy się zasłużony odpoczynek i czas wolny od bieżących obowiązków niezbędny do naładowania baterii do dalszego działania.

Patrząc na zmiany kulturowe, jakie zaszły w ostatnich latach widać, że jako społeczeństwo przeszliśmy ewolucję, a co za tym idzie zmieniła się również rola mężczyzn – mówi Julia Czyżykowska, kierownik marki Tatra. – Przedstawione w spotach nowe pozycjonowanie Tatry oraz zmiany graficzne na opakowaniach świetnie odpowiadają na potrzeby współczesnych mężczyzn i razem z planowanymi na kolejne miesiące działaniami tworzą spójny oraz konsekwentny wizerunek marki – dodaje.

W przeprowadzonym na zlecenie Grupy Żywiec badaniu* nowa komunikacja uzyskała najwyższe w ostatnich latach wyniki i jak mówią o idei sami konsumenci – opisuje dokładnie, jak się czuję na co dzień. Marka stała się bardziej współczesna, autentyczna i bliska konsumentom. Nowa kampania i wszystkie pozostałe działania ATL & BTL Tatry będą w tym roku skupione w ramach tej jednej platformy.

Nowemu pozycjonowaniu Tatry towarzyszy również zmiana opakowań. Nowy design nawiązuje do idei przewodniej marki i prezentuje Tatry – góry jako główną ikonę bezpośrednio wpisaną w DNA (nazwę) marki. Grafika opakowań nie tylko podkreśla wysoką i solidną jakość produktu, ale również świetnie wyróżnia się na półce i sprawia, że marka postrzegana jest przez konsumentów jako współczesna i na czasie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania telewizyjna startuje 17 stycznia br. Spoty emitowane będą w stacjach ogólnopolskich i tematycznych oraz na platformach VOD. Oprócz kampanii telewizyjnej zaplanowano również działania w mediach społecznościowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za komunikację ATL oraz działania w kanale digital i w mediach społecznościowych odpowiada 2012 Agency. Spot wyprodukował Opus Film. Media planuje i kupuje dom mediowy Starcom. Rebranding opakowań przygotowała agencja Cztery czwarte, działaniami BTL marki zajmuje się Global Shopper Marketing. Prace strategiczne przy nowym pozycjonowaniu – CPC Brand Consultants.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

* Źródło: Kantar, raport dla Grupa Żywiec, sierpień 2021