Współpraca Kompanii Piwowarskiej z RWE, niemieckim producentem energetycznym, została zainaugurowana w 2019 roku, dając Kompanii Piwowarskiej możliwość zakupu takiej samej ilości energii pozyskiwanej z wiatru, jaka jest potrzebna do rocznego uwarzenia piwa Lech. Marka staje się zatem zielona nie tylko z powodu koloru jej butelek.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Kompanii Piwowarskiej wynika, że aż 85% Polaków postrzega zanieczyszczenie środowiska jako ważny problem, a świadomość ekologiczna w społeczeństwie dynamicznie rośnie, zwłaszcza wśród osób pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, czyli w grupie wiekowej konsumentów Lecha. Część z nich uważa, że odpowiedzialność ekologiczna leży po stronie rządu, ale spoczywa także na producentach. Korzystanie z odnawialnych źródeł energii to duży krok Kompanii w stronę spełnienia tych oczekiwań.
Zobacz również
Na tym jednak nie kończą się działania proekologiczne Lecha. Aby zmniejszyć ilość zużywanego plastiku, marka od kilku lat dostarcza na imprezy i festiwale muzyczne kubki rPET, które są wykonane w 100% z recyklatu i w 100% nadają się do ponownego przetworzenia. Oprócz tego Lech zorganizował zbiórkę surowców wtórnych na eventach, których był partnerem. W sąsiedztwie swojego poznańskiego browaru prowadzi skup butelek. Od poniedziałku do piątku można oddać tam wszystkie butelki zwrotne (dowolnej marki), bez potrzeby okazywania paragonu.
O korzystaniu z energii wiatrowej przez markę Lech konsument może dowiedzieć się m.in. z mediów społecznościowych marki. Bohaterami postów, które ukazują dwie strony wiatru (dokuczliwą i pożyteczną) są znani ambasadorzy marki – Ola Kot i Krzysztof JANKES Jankowski. Ponadto, marka podjęła współpracę z youtube’owym kanałem Planeta Faktów oraz z Masny Kanał. Kampania obejmuje także specjalny format displayu pokazujący ile energii wiatrowej wytworzono od początku roku dzięki współpracy RWE i Lecha. Szczególnym elementem kampanii jest limitowana wersja lechowej puszki, zaprojektowana przez agencję PRISM Studio. Jest ona dostępna w sklepach już od grudnia, a jej dystrybucja potrwa do połowy lutego.
W 2022 roku marka planuje kolejne kroki w stronę czystszego środowiska, m.in. w zakresie opakowań zwrotnych oraz recyclingu. Więcej informacji na ten temat pojawi się wkrótce w oddzielnych komunikatach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing