Ford tworzy interaktywną grę, która będzie oferowana w Mustangu Mach-E, znaną z popularnych „Escape Room-ów” – aby zwyciężyć w potyczce gracze rozwiązują zagadki, zdobywają wskazówki i podążają za nimi. Gra oparta jest na aplikacji współpracującej z urządzeniami w samochodzie, takimi jak klimatyzacja, głośniki oraz elektrycznie regulowane fotele. Technologia wykorzystana przy tworzeniu tej gry może w przyszłości znaleźć zastosowanie na rynku wtórnym.
Gry typu „Escape Room” zyskały w ostatnich latach na popularności. Wymagają one od uczestników działania zespołowego i szybkiego podejmowania decyzji w celu rozwiązania zagadek i uzyskania wskazówek, jak wydostać się z zamkniętego pomieszczenia. Ford wykorzystał tę koncepcję i zastosował ją w elektrycznym Mustangu Mach-E. Gra kontroluje urządzenia w samochodzie i zachęca do interaktywnej przygody.
Zabawa o tematyce szpiegowskiej prowadzi graczy przez tajną misję, której celem jest dostarczenie przesyłki. Komunikaty dźwiękowe o kolejnych zadaniach są przekazywane przez głośniki, a elektrycznie regulowane fotele, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, klimatyzacja i reflektory są elementami aktywowanymi podczas rozgrywki lub używanymi przez uczestników, aby uzyskać kolejne wskazówki.
Zobacz również
Gdy auto jest w ruchu, jedynymi funkcjami, z których może korzystać kierowca są klimatyzacja oraz głośniki. Mimo, iż zabawa oparta jest na koncepcji znanej z „Escape roomów”, podróżujący samochodem mogą go opuścić w dowolnym momencie, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa na drodze. Gra oferowana przez producenta może być zainstalowana na urządzeniu z systemem iOS łączącym się z samochodem za pomocą funkcji CarPlay firmy Apple oraz oprogramowania, którego dostawcą jest Ford.
– To zabawa, która realnie pokazuje, co dzisiaj jest możliwe dzięki technologii dostępnej w samochodach – mówi Carsten Starke, ekspert techniczny, Ford Research & Advanced Engineering w Ford of Europe. – Interakcja między pojazdem, a kierowcą daje nowe możliwości w przyszłości. Mowa na przykład o stworzeniu interaktywnej instrukcji obsługi czy nawet szkoleniu kierowcy – dodaje Starke.
Gra jest w tej chwili jedynie działającą koncepcją, opracowaną przez Ford of Europe przy udziale zespołu Software Enablement & Research z grupy Ford’s Emerging Technology & Innovation oraz grupy IOT z siedzibą w Palo Alto w Kalifornii. Funkcjonalność ta została opracowana, aby pokazać, w jaki sposób przez zabawę można pomóc użytkownikom w lepszym poznaniu możliwości samochodu. Daje też wyobrażenie na temat rozwoju aplikacji w przyszłości. Mogą one m.in. bawić lub uczyć kierowców i pasażerów podczas postojów na stacjach ładowania, a także – w dalszej perspektywie – w czasie podróżowania samochodami autonomicznymi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing