25 lutego br. wygasa koncesja dla kanału rozrywkowego TVN7. Jego nadawca, Grupa Discovery/TVN złożyła wniosek o przedłużenie koncesji 14 miesięcy wcześniej, 23 grudnia 2020 roku. Niestety, proces podejmowania decyzji o przedłużeniu koncesji dla TV7 przebiega w podobny sposób, jak to miało miejsce w wypadku koncesji dla TVN24, czyli jest przedłużany w sposób merytorycznie nieuzasadniony. IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Firm Public Relations sprzeciwiają się takiemu sposobowi procedowania przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji i apelują o niezwłoczne podjęcie decyzji o przedłużeniu koncesji.
Nieprzedłużenie koncesji dla bezpłatnego kanału rozrywkowego TVN7 przede wszystkim uderzy w polskich odbiorców. Część z nich zapewne nadal będzie miała dostęp do TVN7 za pośrednictwem kanałów satelitarnych i płatnej telewizji kablowej, ale odbiorcy telewizji naziemnej, zazwyczaj mniej zamożni, tę możliwość utracą.
Zobacz również
Kolejna próba ingerencji władzy ustawodawczej i wykonawczej w zasady funkcjonowania komercyjnego rynku medialnego i reklamowego w Polsce i brak poczucia stabilności bezpośrednio wpływa na kondycję nie tylko branży komunikacji marketingowej, ale również wszystkich podmiotów, z którymi ta branża współpracuje.
Poza tym odraczanie decyzji do ostatniej chwili jest niezwykle destabilizującym sygnałem nie tylko dla podmiotów zaangażowanych w polski rynek mediów i reklamy. Próby naruszenia konstytucyjnej gwarancji ochrony praw słusznie nabytych i interesów w toku, szczególnie w stosunku do podmiotów pośrednio kontrolowanych przez inwestorów ze Stanów Zjednoczonych, najważniejszego sojusznika naszego państwa, to fatalny sygnał dla wszystkich potencjalnych inwestorów.
Dlatego apelujemy, by Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dała wyraz poszanowania przepisów prawa polskiego i międzynarodowego i niezwłocznie przedłużyła koncesję dla kanału TVN7.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sygantariusze apelu: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Związek Firm Public Relations.
Słuchaj podcastu NowyMarketing