Celem kampanii jest nie tylko promocja nowego produktu, ale przede wszystkim edukacja kierowców na temat przyjaznych dla środowiska paliw. Unikalna formuła paliw EFECTA w połączeniu z najnowocześniejszymi środkami uszlachetniającymi ma korzystny wpływ na silnik samochodu, a także jest nieszkodliwa dla środowiska. Dlatego kreacja reklamowa pokazuje, że wybierając paliwa EFECTA z jednej strony dbamy o samochód, a z drugiej ograniczamy smog nawet o 50%.
YOC Poland we współpracy z Sigma Bis zaproponował PKN ORLEN zaszytą w kreacji mobilnej mini grę. Użytkownicy, którzy ją uruchomią, mogą poczuć się jak kierowca kultowych produkcji zręcznościowych – przesuwając palcem po ekranie telefonu, omijają przeszkody na drodze i zbierają krople paliwa EFECTA. Każda zebrana kropla obniża wskaźnik smogu o 1 punkt procentowy. Na trasie można zebrać maksymalnie 50 kropel, co powoduje pomyślne ukończenie gry oraz wyświetlenie komunikatu o treści: „Brawo!!! Zmniejszyłeś SMOG o 50%”.
Zobacz również
– To dla nas niezwykle ważny projekt. Jesteśmy nie tylko pionierem w zakresie innowacyjnych rozwiązań reklamowych, ale dzięki tej kampanii dokładamy również cegiełkę do akcji promującej tak ważny w dzisiejszych czasach aspekt walki z zanieczyszczeniem powietrza – mówi Sylwia Kaska, head of sales YOC Poland.
– Agencja szukała rozwiązania, które umożliwi PKN ORLEN wyróżnienie się na tle innych reklam i dodatkowo skutecznie zwróci uwagę użytkowników na przekaz kampanii, czyli wyjątkowo ważną dla społeczeństwa tematykę walki z zanieczyszczeniami powietrza. Z gamy produktów oferowanych przez YOC Poland, wybraliśmy format z mini grą w modelu zakupowym programmatic, co umożliwia nam dokładniejszy pomiar skuteczności stosowanej kreacji, a także zapewnia PKN ORLEN wysoce jakościową emisję. Kampania emitowana jest przez DSP Google Display&Video360 i monitorowana przez Google Campaign Manager, dzięki czemu posiadamy możliwość dokładnej weryfikacji poziomu jej realizacji. Główne KPI to: budowa szerokiego zasięgu oraz uzyskanie jak najwyższej liczby kliknięć i poziomu widoczności. Jako dom mediowy dokładamy wszelkich starań, aby realizowane przez nas działania odpowiadały na stale rosnące wymagania rynku reklamy. Wykorzystanie rich mediowego formatu mini gry we współpracy z YOC Poland to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na przedstawienie edukacyjnego komunikatu kampanii w ciekawy i angażujący sposób – mówi Karolina Wierzbicka, Programmatic Specialist w Sigma Bis.
Kampania paliw EFECTA potrwa do końca lutego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing