Aplikacja bazuje na odwróconym efekcie ROPO i pozwala klientom na zapoznanie się z produktami w sklepie stacjonarnym, zeskanowanie ich kodów, porównanie ceny przez aplikację i również za jej pośrednictwem dokonanie zakupu lub przechowanie produktu w schowku. Wdrożeniu rozwiązania towarzyszyła akcja promocyjna – m.in. e-mail marketing, bannery z QR kodem umożliwiającym pobranie aplikacji (na stronie sklepu i Fan Page`u). Aplikacja zdobyła nominację w konkursie Ekomersy 2013 w kategorii dla najlepszej akcji promocyjnej dla e-sklepu.
Zobacz również
Sklep internetowy 8a.pl to jeden z największych sklepów outdoorowych w Polsce. Nieustannie powiększająca się baza klientów, a także coraz większa liczba osób dokonujących zakupów w sklepie za pośrednictwem urządzeń mobilnych sprawiły, że firma zdecydowała się na wdrożenie dedykowanej aplikacji mobilnej.
Aplikacja sprzedażowa dla sklepu internetowego 8a.pl stanowi narzędzie ułatwiające odbiorcom porównywanie cen produktów w sklepie internetowym 8a.pl z ofertami innych sklepów, a także umożliwia dokonywanie zakupów. Wdrożone rozwiązanie zostało w pełni zintegrowane z bazą danych sklepu oraz programem magazynowo-sprzedażowym.
Istotne przy tworzeniu aplikacji było zaprezentowanie szerokiej oferty produktowej 8a.pl w uproszczony sposób. Użytkownicy mogą ją sortować ze względu na rodzaj produktów lub producenta. Wyróżnienie modułów „promocje” czy „wyprzedaże” pozwala na komunikowanie użytkownikom aplikacji akcji specjalnych, które prowadzi 8a.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najciekawszym rozwiązaniem aplikacji jest wdrożony skaner kodów kreskowych, który umożliwia porównanie ceny zeskanowanego w sklepie stacjonarnym produktu z tym, dostępnym w ofercie 8a.pl. Użytkownicy mogą więc porównywać ceny produktów, a następnie dokonywać za pośrednictwem aplikacji szybkiego zakupu (koszyk) lub odłożyć zamówienie w czasie (schowek). Zachęca to do powrotu na stronę sklepu.
Wdrożenie było wspierane i komunikowane działaniami w sklepie oraz w obszarze social media – w obu przypadkach użytkownicy mieli dostęp do bannerów z QR kodem umożliwiającym bezpośrednie pobranie aplikacji. Stali klienci sklepu byli także informowani o wdrożeniu aplikacji za pośrednictwem newsletterów.
- Średnia ocen aplikacji: Android: 4.5, iOS: 5.0,
- 80% dokonanych pobrań aplikacji na system Android, 20% na system iOS,
- Aktywne instalacje aplikacji stanowią 85% wszystkich pobrań
Technologie: SQLite (Android), CoreData (iOS), REST API, skaner kodów kreskowych
Systemy operacyjne: Android 2.2+, iOS 4.3+