Od portalu reklamowego do prężnie działającego e-commerce’u z milionami zamówień. Polski e-sklep meble.pl udowadnia, że każdy może stworzyć meble na wymiar bez wychodzenia z domu. Klienci zaprojektowali już 3 mln mebli, teraz polski e-commerce chce wypróbować swój model biznesowy w innych krajach europejskich.
Meble.pl jest rzeszowskim e-sklepem specjalizującym się w sprzedaży i produkcji mebli, w tym mebli na wymiar. Swoimi korzeniami sięga on 2003 r., kiedy to firma Czarnik, zajmującą się sprzedażą w branży meblarskiej, zakupiła w internecie domenę meble.pl. Jej celem było umożliwienie producentom mebli odpłatnego reklamowania swojej oferty. Po kilku latach rozwoju, w 2008 r. firma pozyskała duże fundusze na rozwój, co doprowadziło do oficjalnego powstania nowej spółki akcyjnej meble.pl.
Zobacz również
Wraz ze wzrostem rynku e-commerce i rosnącą jego popularnością w 2015 roku spółka podjęła decyzję o zmianie swojego modelu biznesowego i uruchomieniu własnego e-commerce. Efektem tego było powstanie e-sklepu meble.pl w miejsce ówczesnego serwisu reklamowego.
Konfigurator mebli na wymiar podbił internet
Głównym punktem nowopowstałego e-sklepu i elementem, który stanowczo wyróżnia go na tle konkurencji stał się unikalny konfigurator mebli na wymiar. Został on opracowany przez programistów i konstruktorów mebli tak, aby być łatwym i intuicyjnym w użyciu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Konfigurator online został doceniony na rynku przez stolarzy, którzy szybko i sprawnie mogli zamawiać elementy do wyrobu mebli, oszczędzając czas i minimalizując straty w materiale. Po tym sukcesie, spółka wypuściła na rynek kolejny konfigurator mebli na wymiar, tym razem przeznaczony był dla klientów detalicznych, co okazało się strategicznym strzałem w dziesiątkę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dzięki konfiguratorowi meble.pl osiągnęły swój cel i stworzyły miejsce dostępne dla każdego konsumenta, w którym może on urządzić cały dom, od akcesoriów przez meble, skończywszy na meblach na wymiar.
Dostępny dla każdego konfigurator zawiera dużą ilość różnorodnych brył, co bardzo mocno wyróżnia meble.pl na tle konkurencji. Umożliwia on zaprojektowanie mebli o dowolnym wymiarze z dokładnością do 1 mm. W ramach kreatora można zaprojektować meble z przeróżnych kategorii, m.in. meble kuchenne i łazienkowe, blaty, szafy, fronty, stoły, regały, komody, biurka, półki, czy też szafki RTV. Dostępny jest także bardzo duży wybór dekorów i ponad 200 kolorów płyt meblowych.
Co ważne, meble są gotowe do wysyłki po 7 dniach od momentu złożenia zamówienia. Jest to możliwe, ponieważ cały proces jest w pełni zautomatyzowany. Gdy klient skonfiguruje swój mebel i złoży zamówienie, jego projekt bezpośrednio trafia na w pełni zautomatyzowaną linię produkcyjną, która natychmiast wykonuje zlecenie. Pomiędzy projektującym w konfiguratorze klientem a linią produkcyjną nie ma żadnej dodatkowej osoby pośredniczącej – wysłany projekt od razu trafia do produkcji.
Udostępniony klientom detalicznym konfigurator bardzo szybko zyskał popularność. W ciągu niespełna 7 lat w jego ramach klienci zaprojektowali w konfiguratorze aż 3 404 897 mebli.
Z kolei w wersji konfiguratora skierowanej dla profesjonalnych stolarzy zaprojektowane zostało aż 7 mln zestawów elementów meblowych. Kreator, zarówno wersja dla klientów, jak i ta dla profesjonalistów, dostępny jest całkowicie za darmo.
Można go samemu przetestować na stronie www.meble.pl/na-wymiar bez konieczności jakiejkolwiek rejestracji.
Silny zespół podstawą rozwoju i sukcesu
Za sukcesem Meble.pl stoi nie tylko konfigurator, co przede wszystkim mocny i stabilny zespół. Dla firmy największym kapitałem są ludzie. Jak podkreśla Jarosław Czarnik, prezes spółki, „nasza firma miewała kryzysy, ale zawsze udało nam się przetrwać, bo byliśmy zespołem”. Nad utrzymaniem i rozwojem e-sklepu czuwa niezmienny od lat zespół specjalistów z wieloletnim stażem w swoich dziedzinach. Co istotne, zespół ten stale optymalizuje zarówno procesy e-commerce’owe i produkcyjne, a także opracowuje własne autorskie rozwiązania i systemy.
Meble.pl kładzie nacisk także na tworzenie przyjaznego środowiska i warunków pracy dla osób młodych i utalentowanych, którzy w ramach firmy mogą dalej się rozwijać i zdobywać doświadczenie, a także brać udział w wielu ciekawych projektach oraz realizować swoje autorskie pomysły.
W planach rozwój na innych rynkach zagranicznych
Dzięki unikalnemu i rozbudowanemu konfiguratorowi, a także szybkiej realizacji Meble.pl stały się niezwykle popularne wśród konsumentów i obecnie jest to jedyny sklep internetowy w tym segmencie, który realnie konkuruje z dużymi sieciami offline’owymi. Wg badań serwis jest jednym z 6 najchętniej wybieranych przez konsumentów miejsc, gdzie kupują oni meble*. Co ważne, wśród tych 6 sklepów meble.pl jest jedynym prowadzącym sprzedaż wyłącznie online bez własnej sieci punktów stacjonarnych.
Tworząc innowacyjny konfigurator do mebli na wymiar i stawiając na najwyższą jakość wytwarzanych produktów, jego twórcy przewidywali, że w przyszłości klienci odejdą od szalonego trendu fast fashion i skierują się w stronę idei zero waste. Jedną z idei, jakie przyświecały temu projektowi, było zbudowanie narzędzia, które pozwoli klientom tworzyć meble perfekcyjnie dopasowane do ich potrzeb i służące im przez lata.
Ze względu na duży sukces, jaki Meble.pl osiągnęły na rynku polskim, będąc liderem pod względem procesów produkcyjnych, e-commerce’owych i SEO, spółka podjęła decyzję o dalszych krokach na ścieżce rozwoju i ekspansji zagranicznej. W najbliższym czasie planuje ona rozpocząć działalność w kilku krajach europejskich, oferując klientom kompleksowe rozwiązanie i unikalne wartości. Jednocześnie na rynku polskim Meble.pl dalej będzie poszerzać ofertę produktową i wprowadzać nowe funkcje do swojego innowacyjnego konfiguratora.
Artykuł powstał we współpracy z Meble.pl.