WordPress, najpopularniejszy system do zarządzania treścią, wszedł na rynek w 2003 roku jako narzędzie do publikowania blogów. Zdobywając grono wiernych fanów zachwyconych jego funkcjonalnością i łatwością użytkowania, z czasem ewoluował jako wszechstronne rozwiązanie do obsługi bardziej zaawansowanych treści. Dziś, WordPress zasila ponad 40% całego internetu, a wprowadzona w 2006 roku platforma VIP odpowiada na potrzeby nawet największych marek, bez względu na ilość generowanych treści i ruchu. Narzędzie obsługuje gigantów takich jak Facebook, Slack, New York Post, Salesforce, Biały Dom w USA czy Al Jazeera, a niedawno nawiązało partnerstwo z pierwszą polską firmą, Fooz – Rock Solid WordPress Agency.
Czym jest WordPress VIP?
WordPress VIP łączy w sobie użyteczność i intuicyjność klasycznych narzędzi WordPress z wydajnością platformy na poziomie enterprise. Spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania bezpieczeństwa i niezawodności, dając jednocześnie możliwość szybkiego i sprawnego tworzenia dużych ilości treści i aktywowania ich na wielu kanałach. Pozwala na sprawną analizę i optymalizację działań contentowych oraz wykorzystanie ich w procesie zwiększenia sprzedaży online, bez względu na wolumen osób odwiedzających witrynę.
Zobacz również
Proste narzędzia, selekcja użytecznych wtyczek, niższe koszty rozwoju, możliwość zaangażowania wielu współtwórców, usprawnienie pracy programistów i elastyczna architektura ułatwiają zarządzanie treściami i sprawiają, że narzędzie VIP znajduje zastosowanie w najbardziej rozbudowanych serwisach na świecie.
Różnice pomiędzy WordPress VIP a wersjami .org i .com
Skoro wiemy już, czym jest WordPress VIP, pora dowiedzieć się też, w jaki sposób narzędzie różni się od znanych nam dobrze wersji .org i .com.
WordPress.org
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
WordPress.org jest projektem open source objętym licencją GPL (General Public Licence). Oznacza to, każdy może go bezpłatnie pobrać, zainstalować i uruchomić w dowolnym miejscu, a także modyfikować na własny użytek, tworząc dedykowane wtyczki, motywy i rozszerzenia. Korzystanie z wszystkich dobrodziejstw tej wersji WordPressa wymaga też jednak opłacenia hostingu i zarządzania instalacją, co skłoniło część użytkowników do szukania innych, bardziej opłacalnych rozwiązań.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
WordPress.com
W 2005 roku Matt Mullenweg, jeden z założycieli WordPressa, rozpoczął działalność pod nazwą Automattic, której zadaniem było usprawnienie procesu adaptacji narzędzia. W rezultacie powstała w pełni hostowana wersja wymagająca jedynie szybkiej rejestracji, a WordPress stał się dostępny dla milionów nietechnicznych użytkowników na świecie. Wraz z intuicyjnymi narzędziami do tworzenia treści, w tym edytorem bloków Gutenberg, projektowanie bloga lub strony internetowej stało się proste i intuicyjne, nawet bez prowadzenia własnej infrastruktury internetowej.
WordPress VIP
Wkrótce również przedsiębiorstwa zorientowały się jak korzystny i przyjazny dla użytkownika jest WordPress. W odpowiedzi na ich potrzeby firma Automattic uruchomiła platformę VIP. Jakie zmiany wniosło nowe rozwiązanie?
1. Platforma sprawdza się doskonale przy uruchamianiu większych środowisk, spełniając wszelkie niezbędne wymagania bezpieczeństwa: uwierzytelnianie korporacyjne, skanowanie kodu, ochronę przed lukami w zabezpieczeniach, czy zaawansowane audyty. To jedyna wersja WordPressa, która uzyskała autoryzację FedRAMP – standardu bezpieczeństwa produktów i usług w chmurze obejmującego cały rząd federalny USA.
2. WordPress VIP działa we w pełni skonteneryzowanym środowisku, które skaluje się automatycznie w razie potrzeby i izoluje środowiska klientów od innych organizacji, zapewniając stały poziom wydajności.
3. Rozwiązanie ułatwia programistom zarządzanie i kontrolę nad złożonymi środowiskami, zarówno pod kątem kodu jak i treści.
4. Oprócz samego produktu WordPress VIP zapewnia dodatkowe usługi i wsparcie dla przedsiębiorców. Użytkownicy mogą korzystać z wiedzy najlepszych ekspertów z branży, aby sprawnie wdrażać wybrane rozwiązania i skutecznie unikać potencjalnych problemów. Dodatkowo platforma VIP wykracza poza obsługę samego CMS-a, angażując się również w rozwój kodu klienta i wdrażanych wtyczek.
5. Do dodatkowych usług należy także analiza treści, pozwalająca trafniej wykorzystywać content na różnych kanałach i optymalizować bieżące działania marketingowe. Warto zwrócić również uwagę na funkcje e-commerce, pomagające budować treści spójne ze strategią sprzedażową marki.
Jakie firmy skorzystają na rozwiązaniu WordPress VIP?
Klienci, u których sprawdzi się platforma VIP to przede wszystkim duże przedsiębiorstwa, zatrudniające wielu pracowników, generujące duży ruch i pracujące na rozbudowanych treściach. WordPress spełni ich wymagania jakościowe i wydajnościowe oraz zapewni pełne bezpieczeństwo przy jednoczesnym zachowaniu łatwości użytkowania i edycji contentu przez większą liczbę osób.
Fooz – pierwszy partner WordPress VIP w Polsce
Aby zagwarantować swoim klientom maksymalny poziom wsparcia, WordPress VIP nawiązuje współprace agencyjne i technologiczne z najlepszymi firmami na świecie. Skrupulatnie wyselekcjonowani partnerzy dzielą się specjalistyczną wiedzą z zakresu wdrażania, strategii, projektowania i rozwoju, integracji, zarządzania zasobami cyfrowymi oraz automatyzacji marketingu.
Pierwszym partnerem WordPress VIP w Polsce został Fooz, zyskując miano WordPress VIP Silver Agency. Firma zatrudnia prawie 30-osobowy zespół specjalistów WordPress, który przez cztery lata swojej działalności dostarczył już ponad 200 wysokiej klasy stron internetowych dla średnich i dużych klientów w 16 krajach. Podstawą tego sukcesu jest specjalizacja w jednej technologii – WordPressie – i jej znajomość od podszewki, co zostało zauważone w USA i uhonorowane pierwszym partnerstwem nie tylko w Polsce, ale i w tej części Europy.
Partnerstwo WordPress VIP było naturalną ścieżką rozwoju firmy. Pracując z zespołami marketingowymi, Fooz od zawsze budował strony wspierające ich działania, łatwe w rozwoju oraz generujące coraz większy ruch. Dziś jest gotowy do tworzenia jeszcze większych, szybszych i bezpiecznych serwisów korporacyjnych, contentowych czy biznesowych. Budując rozwiązania dla firm IT (na przykład Landingi.com), czy instytucji zobligowanych do przestrzegania rygorystycznych wymagań WCAG (Teatr Śląski), Fooz doskonali się w różnych aspektach rozwijania stron, gwarantując wysoką jakość usług i pełne dopasowanie do wymagań klienta.
– Zostanie partnerem WordPress VIP było naszym celem od samego początku działalności Fooz, będąc jednocześnie kolejnym, naturalnym krokiem w kierunku dalszego rozwoju naszej firmy. Nieustannie wspieramy naszych klientów w łatwym rozwoju ich stron internetowych, a dzięki partnerstwie z WordPress VIP będziemy w stanie robić to jeszcze lepiej i na jeszcze większą skalę – zarówno pod kątem ilości publikowanego kontentu jak i obsługiwanego ruchu – mówi Michał Kaźmierczak, CEO Fooz.
Czy warto?
WordPress VIP wydaje się niezwykle ciekawą alternatywą dla innych, dostępnych na rynku CMS-ów obsługujących większe przedsiębiorstwa. Jeżeli można mieć duży, wydajny serwis, zachowując przy tym funkcje przyjaznego edytora treści, na pewno warto zapoznać się z tym rozwiązaniem bliżej.
Artykuł powstał we współpracy z Fooz.