fot. Fron Office Sports
Krążące od jakiegoś czasu spekulacje zostały potwierdzone – na mocy czteroletniej umowy zawartej 15 marca, Spotify staje się głównym sponsorem FC Barcelony. Jak można się domyślić – współpraca jednego z najbardziej medialnych klubów piłkarskich na świecie z gigantem streamingowym została wyceniona wysoko. Jak podają media, całkowita wartość umowy wynosi 306 mln dolarów, co oznacza, że Barcelona może zarobić na współpracy ponad 70 mln dolarów rocznie.
Zobacz również
Umowa między FC Barceloną a Spotify będzie obowiązywała przez 4 lata, począwszy od najnowszego sezonu, a więc nowa nazwa stadionu wejdzie w życie od lipca 2022 roku.
Logo serwisu stremingowego pojawi się zarówno na meczowych, jak i treningowych koszulkach męskich i żeńskich drużyn FC Barcelony. Pozyskanie nowego sponsora wiąże się również z pewną zmianą tradycji. Stadion Camp Nou, pierwszy raz w swojej 65-letniej historii, zmieni nazwę i odtąd będzie znany jako „Spotify Camp Nou”.
Have you heard? We’re partnering with @FCBarcelona to bring music and football together like you’ve never seen before. Learn more from our Chief Freemium Business Officer, Alex Norström: https://t.co/rbeLkuW02o pic.twitter.com/VK4l3sEwG4 — Spotify News (@SpotifyNews) March 15, 2022
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jesteśmy bardzo dumni, że możemy rozpocząć współpracę z tak uznaną na świecie marką jak Spotify. To pomoże nam jeszcze bardziej zbliżyć się do kibiców z całego świata. To nowy etap w rozwoju naszego klubu. Chcemy zademonstrować naszą innowacyjność i dążenie do bycia lepszym, bo to uczyniło Barcelonę wyjątkowym klubem – mówi Joan Laporta, prezes klubu.
Spotify dodaje, że pozyskanie tytułu Official Audio Streaming Partner FC Barcelony wiąże się też z dodatkowymi możliwościami promocji artystów obecnych w serwisie streamingowym.
Zawsze używaliśmy naszego marketingu jako platformy dla artystów, więc dodajemy kolejną ogromną scenę, dosłownie stadion, aby pomóc artystom w interakcji z fanami na całym świecie. Mecze Barcelony przyciągają ogromną widownię w każdym sezonie i nie możemy się doczekać współpracy z klubem, aby połączyć artystów z tą publicznością – twierdzi Spotify.
PS
Niedawno o Spotify zrobiło się głośno w związku z buntem muzyków obecnych w serwisie. W odpowiedzi na ich skargi, platforma udostępnia użytkownikom specjalną zakładkę ze sprawdzonymi, naukowymi informacjami na temat COVID-19.