Santander Bank Polska i newonce.radio wprowadzają młodzież w świat finansów

Grupa Santander działa aktywnie na rzecz edukacji oraz wyrównywania szans. Wspiera rozwój i promuje ideę uczenia się przez całe życie poprzez stypendia i programy edukacyjne. Teraz dołącza do newonce.radio i audycji „Jak Ci się wydaje?”, która ma za zadanie promować podstawy edukacji finansowej.
O autorze
2 min czytania 2022-03-28

Santander Bank Polska wraz z newonce.radio rozpoczynają cykl pięciu audycji pt. „Jak Ci Się Wydaje?”, które mają na celu wsparcie młodych ludzi w rozpoczęciu swojego dorosłego, finansowego życia. W programie omawiane będą podstawowe tematy związane z przedsiębiorczością i poruszaniem się w świecie finansów. Audycje poprowadzi Mikołaj Bagiński „Bagi” – bloger i influencer oraz Tomek Jaroszek, edukator finansowy. Prowadzącym będą towarzyszyć ciekawi goście – eksperci i praktycy, którzy dostarczą słuchaczom dużą dawkę merytorycznej wiedzy na temat finansów. Audycji można będzie posłuchać na żywo w każdy poniedziałek o godzinie 16:00 w newonce.radio i na ich stronie internetowej. Każdy z epizodów będzie poruszał inne zagadnienie, w tym m.in. sposoby na oszczędzanie, czym jest poduszka finansowa i jak ją tworzyć, jak budować swoją historię kredytową i być wiarygodnym dla banku, czy opłaca się otwierać własny biznes i wiele innych. Celem audycji jest również wyjaśnienie prostym i nieurzędowym językiem podstawowych pojęć i zjawisk finansowych.

Audycja „Jak Ci się wydaje?” wspiera jednocześnie realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, których osiągnięcia podjęła się Grupa Santander. Czwarty z nich dotyczy promocji idei uczenia się przez całe życie i to nie pierwsze przedsięwzięcie Santander Bank Polska wspierające tę inicjatywę.

Bank od 10 lat wspiera edukację i przedsiębiorczość różnych grup społecznych i wiekowych poprzez program Santander Universidades. Dotychczas Grupa Santander pomogła już 790 tys. studentom, osobom samozatrudnionym, start-upom oraz małym i średnim przedsiębiorcom. W tym czasie udzielono wsparcia finansowego o wartości ponad 2,1 mld euro i zawarto umowy z ponad 1000 uniwersytetów w 15 krajach.  

Promowanie edukacji i rozwoju wśród młodych ludzi jest jednym z naszych priorytetów. Bardzo ważnym aspektem jest też budowanie świadomości finansowej wśród młodzieży. Zgadzamy się, że wysokiej jakości edukacja stanowi podstawę dla polepszenia życia ludzi i zrównoważonego rozwoju. Dlatego kluczowe jest szerzenie wiedzy, zachęcanie do zdobywania nowych umiejętności i realne zwiększanie dostępu do edukacji. Taką właśnie szansę dają programy stypendialne Santander Universidades, realizowane m.in. z Massachusetts Institute of Technology czy polskimi uniwersytetami, ale chcemy dotrzeć do młodzieży wchodzącej w finansową dorosłość także w inny sposób, stąd pomysł audycji „Jak Ci się wydaje? – powiedziała Monika Nowakowska, dyrektor Departamentu PR w Santander Bank Polska. 
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od 10 lat Santander Universidades wspiera również społeczności akademickie w Polsce, m.in. poprzez programy stypendialne i szkoleniowe, oferowane na platformie santander-grants.com. Można tam znaleźć oferty różnego rodzaju stypendiów naukowych i wziąć udział w wybranej rekrutacji. Santander Bank Polska od kilku lat prowadzi też projekt związany z edukacją finansową dzieci „Finansiaki” skierowany do rodziców i nauczycieli. W ramach programu powstał specjalny portal www.finansiaki.pl, na którym dostępne są bezpłatnie materiały edukacyjne, takie jak: quizy, animacje, kolorowanki czy gry zachęcające uczniów do pogłębiania wiedzy. Projekt ma na celu wsparcie dorosłych w przekazywaniu dzieciom wiedzy z zakresu szeroko rozumianych finansów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing