Liga Mistrzów w mediach społecznościowych

Spośród 32 drużyn, które wywalczyły awans do tegorocznej edycji Ligi Mistrzów na czele rankingu znalazły się FC Barcelona, która posiada prawie 45 mln fanów i Real Madryt - ponad 41 mln fanów. Badanie zostało przeprowadzone w ramach monitoringu social media przez narzędzie PentagonSocialTrack.
O autorze
1 min czytania 2013-09-05

Zespoły, które będą uczestniczyły w Lidze Mistrzów UEFA zebrały łącznie 215 820 600 fanów swoich oficjalnych kont społecznościowych. Najmniej popularnym wśród uczestników LM UEFA został hiszpański Real Sociedad, którego profil polubiło tylko 38 432 osób. Zwycięzca ubiegłej edycji Champions League – Bayern Monachium został sklasyfikowany dopiero na 8 miejscu. Konto drużyny rozgrywającej swoje mecze na Allianz Arena polubiło dotychczas 7 695 012 fanów.

W czołówce zestawienia znalazły się kluby stanowiące globalne marki ukierunkowane w marketingu na rynki zagraniczne. Są to zespoły, których fani pochodzą w większości z poza kraju oraz miejscowości, w której drużyny rozgrywają swoje mecze. Powyższe stwierdzenie dobrze obrazuje konto społecznościowe włoskiego zespołu AC Milan, którego największą grupę fanów (około 2,7 mln „Lubię to”) stanowią osoby pochodzące z Indonezji; mieszkańcy Włoch to dopiero druga grupa fanów (1,3 mln). Oprócz Indonezyjczyków i Włochów profil jest popularny także wśród Brazylijczyków 1,2 mln „Lubię to” oraz w Egipcie i Meksyku – około 800 tysięcy fanów z każdego z krajów.

Gdyby Legia Warszawa awansowała do najbardziej prestiżowych rozgrywek w Europie znalazłaby się na 22 miejscu z wynikiem 285 517 fanów, zostawiając w tyle takie zespoły jak Celtic Glasgow (241 198), Bayer 04 Leverkusen (156 446), czy Olympiacos Pireus (138 320). Bezpośredni konkurent zespołu z Warszawy, który znalazł się w Lidze Mistrzów UEFA – FC Steaua Bukareszt uplasował się o jedną lokatę wyżej na 21 miejscu z 464 026 „Lubię to” oficjalnego profilu na Facebooku. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj