Zobacz również
Kilka lat temu hitem internetu stał się film, w którym grupa grabarzy z Ghany tanecznym krokiem niesie trumnę ze zmarłym. Nagranie, któremu towarzyszy elektroniczny utwór „Astronomia”, na YouTube ma blisko 340 mln wyświetleń. Nie dziwi więc fakt, że kadry z filmu stały się memami i szybko podbiły internet.
Ostatnie miesiące pokazały, że w świecie NFT jest miejsce dla niemal każdej twórczości – także dla memów. Najpopularniejsze internetowe obrazki są sprzedawane za niebotyczne sumy w formie niewymienialnych tokenów. Nie inaczej jest w przypadku mema z trumną. Słynny „Coffin Dance” znalazł nabywcę, który zapłacił za NFT aż 327 Ethereum, czyli około miliona dolarów amerykańskich.
Informację o sprzedaży przekazał na Twitterze twórca NFT – Benjamin Aidoo. Mężczyzna we wpisie podziękował wszystkim licytującym i napisał, że część z tej pokaźnej sumy przekaże ukraińskiej fundacji Back and Alive. Organizacja, która niesie wsparcie walczącym żołnierzom, otrzymała w ten sposób 250 tys. dolarów, czyli ponad 1 mln zł.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Congratulations to the official owner of Coffin Dance world fame @3fmusic We would like to say thank you to everyone who supported our NFT, especially guys from the @Bads_Zlodei: Dmitry Makarov, Eugene Lapitsky, Mykhailo Vatazhok #NFT #Coffindance #MemeEconomy pic.twitter.com/uPmOC9IkYl — Benjamin Aidoo (@nanaotafrija) April 9, 2022
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby lepiej zrozumieć, na czym polega rynek niewymienialnych tokenów, co tak naprawdę zyskuje nabywca NFT oraz jaki wpływ na nasze środowisko mają tego typu aukcje, zapraszamy do lektury Trendbooka NowegoMarketingu, w którym odpowiadamy na pytanie: czy Tokeny NFT to przegniły owoc konsumpcjonizmu, czy technologia, która zbawi świat?
PS
Memy to symbol komunikacji naszych czasów. Dobrze wykorzystany stanowi niesamowicie skuteczne, aktualne narzędzie także w przekazie marketingowym.