Nie ma wątpliwości, że pandemia mocno namieszała na rynku pracy – nie tylko, jeśli chodzi o formę pracy (praca hybrydowa, home office), ale także jeśli chodzi o „przetasowania” na rynku. Wiele osób w tym czasie stwierdziło, że dotychczasowa praca ich męczy, nie jest dla nich rozwojowa, nie przynosi oczekiwanych zarobków albo że forma zatrudnienia jest dla nich za mało elastyczna. Tacy pracownicy często zmieniają stanowiska pracy, przebranżowują się albo szukają lepszej alternatywy.
Czasem jednak warto na chwilę przystanąć między jednym zatrudnieniem a nowym – zastanowić się, co właściwie chcemy robić w życiu i czy to, w czym do tej pory się rozwijaliśmy jest dla nas dobre. Takie osoby, które potrzebują przerwy przed podjęciem nowej pracy, mogą wziąć udział w akcji „Great Reshuffle Reset” organizowanej przez Soulboost (marka napoju gazowanego z koncernu PepsiCo). Marka rozpoczęła właśnie nową kampanię upamiętniającą Miesiąc Świadomości Zdrowia Psychicznego i z tej okazji wyróżni pięć osób, które zdecydują się na zawodowy „reset”, aby odpocząć i zadbać o swoją psychikę.
Zobacz również
To proste jak naciśnięcie przycisku resetowania. Jesteśmy tutaj, aby pomóc Ci ponownie połączyć się z zajęciami i miejscami, które najbardziej lubisz. Uspokój swój umysł i znajdź samotność – czytamy na stronie marki.
Pięciu szczęśliwców wybranych przez markę dostanie nagrodę pieniężną w wysokości 5 tys. dolarów, którą będzie można wykorzystać w dowolny sposób – chociażby wydać na nowe hobby, czy też odwiedzić miejsca, o których zawsze się marzyło. Wszystko po to, aby na chwilę uspokoić umysł w natłoku codziennych obowiązków. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy odpowiedzieć na pytanie, dlaczego potrzebujesz resetu od pracy w biurze, a twórcy kampanii wybiorą najciekawsze odpowiedzi.
– Wiemy, że zdrowie psychiczne każdego z nas ucierpiało po ostatnich dwóch latach. Teraz, gdy tak wiele osób szuka nowych możliwości – zarówno w pracy, jak i poza nią – chcemy zachęcić do poszerzania horyzontów, odkrywania siebie na nowo. Bo wszyscy zasługują na to, aby czuć się jak najlepiej i uważamy, że szansa na reset to najlepszy sposób na rozpoczęcie takiej podróży – powiedziała Jenny Danzi, senior director w Soulboost.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
A co marka ma w ogóle wspólnego z problemem zdrowia psychicznego? Okazuje się, że napoje o enigmatycznie brzmiących smakach (Lift i Ease) sprzyjają skupieniu się i poprawie zdrowia psychicznego. Lift ma w składzie 200 mg żeń-szenia Panax, o którym mówi się, że „wspiera wytrzymałość psychiczną”, podczas gdy Ease zawiera 200 mg L-teaniny, która sprzyja odprężeniu się.
PS
To nie pierwszy raz, kiedy marka zwraca uwagę w swojej kampanii na zdrowie psychiczne. Nike, znane z hasła „Po prostu zrób to”, stworzyło program Mind Sets, w którym udowadnia, że nie tylko osiągnięcia, ale dobre samopoczucie jest priorytetem zarówno wśród zawodowców, jak i amatorów sportu.
PS 2
Pandemia wpłynęła na życie i zdrowie psychiczne ludzi. Z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć i jak mogą sobie z nimi poradzić? Odpowiedzi niesie kampania społeczna Remington x Zdrowa Głowa #BądźSobąPoSwojemu.