Obraz, ruch i dźwięk. BMW szuka talentów z trzech sfer, które definiują kreatywność

Obraz, ruch i dźwięk. BMW szuka talentów z trzech sfer, które definiują kreatywność
BMW ogłasza konkurs skierowany do branży kreatywnej, artystów i wszystkich osób, które poprzez obraz i dźwięk potrafią wyrazić charakter marki. Przy okazji producent ujawnia materiały z serii „Masterclass", które są poświęcone tematowi kreatywności.
O autorze
2 min czytania 2022-05-11

Kto interesuje się motoryzacją i zna markę BMW, ten wie, że jest ona zaangażowana w promowanie kultury od blisko 50 lat. Dzięki licznym działaniom w tym obszarze, toruje drogę innowatorom w obszarze sztuki, muzyki czy architektury.

Jednym z bardziej znanych projektów artystycznych, organizowanych przez niemieckiego producenta, jest BMW Art Car Collection – inicjatywa udowadniająca, że samochód może być prawdziwym dziełem sztuki. Marka oddaje wówczas artystom swoje auta pod płótno, umożliwiając im oddanie ducha czasu i wyrażenie siebie. Warto wiedzieć, że do tej pory swój ślad na karoserii modeli BMW zostawiał nie byle kto, ale sam Andy Warhol, Jeff Koons czy David Hockney, czyli jedni z najbardziej znanych i najznakomitszych twórców sztuki współczesnej. To jednak nie jedyny przykład, kiedy BMW zaprasza do współpracy wizjonerów – kolejnym przykładem jest fabryka BMW Group w Lipsku, która powstała według projektu światowej sławy architektki Zahy Hadid. 

Jeff Koons dla BMW

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dlaczego w ogóle o tym wspominamy? Bo marka BMW wychodzi teraz na przeciw znacznie szerszej grupie twórców – nie tylko tym z najwyższej światowej półki, ale wszystkim tym, którzy po prostu mają talent i chcą się z nim dzielić z innymi. To właśnie dla nich został zorganizowany Internetowy Festiwal Kreatywności „Kreatywne jazdy BMW”, na który składają się konkurs i seria materiałów „Masterclass”, w których biorą udział ambasadorzy marki – znani przedstawiciele polskiej kultury i sztuki.

W specjalnie stworzonych materiałach wideo możemy zobaczyć Monikę Brodkę, Krzysztofa Zalewskiego i Jakuba Józefa Orlińskiego, którzy są reprezentantami branży muzycznej, a także aktora Macieja Musiałowskiego I fotograficzny duet Kulesza & Pik. Każdy z bohaterów opowiada przed kamerą, czym jest dla niego kreatywność, a także jak nad nią pracuje, czym się inspiruje w swojej codziennej pracy. W tych szczerych wypowiedziach, każdy może znaleźć cząstkę siebie – przy okazji podglądając kulisy pracy innych artystów i inspirując się ich doświadczeniem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jednak głównym punktem akcji „Kreatywne jazdy” jest wspomniany już konkursu, w którym marka BMW zachęca twórców do stworzenia projektów w trzech kategoriach: OBRAZ. RUCH I DŹWIĘK. Każda z tych dziedzin wpływa na wrażenia z jazdy, jakich może doświadczyć w samochodach marki BMW. Teraz będzie można oddać je tworząc prace graficzne i muzyczne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Boris Kudlička, BMW Art Club, 2010

Jak zaznaczają organizatorzy konkursu: „Nie potrzebujemy eksplikacji, niech dzieło mówi za siebie!”, co oznacza, że marka nie zamierza ograniczać twórców – zachęca do własnej interpretacji tematu i oddania w pracy tego, co gra w głębi duszy.

Jedyną wskazówką jest forma – artyści mogą zaprojektować plakat, stworzyć animację lub skomponować jingiel. Jednak bez względu na wybór formy, projekt powinien jak najlepiej promować kolejną edycję „Kreatywnych Jazd”. Każda z przesłanych prac weźmie udział w dwóch rundach: wyborze jury i głosowaniu publiczności.

PLAKAT

Wytyczne techniczne: JPG 1080 x 1080 px, który waży max 5 MB.

Prace ocenią jurorzy kategorii: Paweł Rafa, współzałożyciel i redaktor naczelny LABEL Magazine Kacper Studencki, dyrektor marketingu BMW Polska, Rafał Górski, dyrektor kreatywny Change/Serviceplan.

Paweł Rafa

ANIMACJA

Wytyczne techniczne: MP4 1920 x 1080 px do 10 s, który waży max 15 MB.

Prace ocenią jurorzy kategorii:  Michał Korzewski, reżyser Papaya Films, Kacper Studencki, dyrektor marketingu BMW Polska, Rafał Górski, dyrektor kreatywny Change/Serviceplan.

Michał Korzewski

JINGIEL

Wytyczne techniczne: MP3 do 5 s i wadze max 5 MB.

Prace ocenią jurorzy kategorii: Krzysztof Zalewski, muzyk, Kacper Studencki, dyrektor marketingu BMW Polska, Rafał Górski, dyrektor kreatywny Change/Serviceplan

Krzysztof Zalewski

Zgłoszenia można kierować pod adres: bmwkreatywnejazdy.pl do 19 maja 2022 r.

W każdej kategorii jury przyzna jedną nagrodę – 10 000 PLN i samochód BMW na miesiąc.

Dodatkowo publiczność wybierze jedną nagrodę publiczności – jedna praca, która zdobędzie najwięcej głosów, wygra BMW na miesiąc.

Ogłoszenie wyników nastąpi 10.06.2022 r.

Artykuł powstał we współpracy z marką BMW