Puma buduje pochyłe boisko i zwraca uwagę na nierówność płci w sporcie

Puma buduje pochyłe boisko i zwraca uwagę na nierówność płci w sporcie
„Dzięki tej akcji piłkarze-mężczyźni wiedzą, jak się czujemy” – komentuje nietypową inicjatywę piłkarka Tamires Dias, która gra na pozycji lewego obrońcy w reprezentacji Brazylii. O co chodzi z pochyłym boiskiem, które zostało wybudowane przez markę Puma?
O autorze
1 min czytania 2022-05-23

Kobiecy futbol nadal wielu osobom wydaje się być czymś egzotycznym i wciąż o wiele większym zainteresowaniem cieszy się ta dyscyplina w wykonaniu mężczyzn. Dzieje się tak nawet w Brazylii – kraju będącym mekką futbolu, a jednocześnie miejscem, gdzie niewiele kobiet decyduje się na uprawienie tego sportu. Zupełnie inne jest również finansowanie kobiecego futbolu – zaledwie 1% przychodów z profesjonalnej piłki nożnej w Brazylii idzie na wsparcie tamtejszych piłkarek. 

Marka Puma, która od dawna wspiera piłkarki z klubu AC Milan, postanowiła zwrócić uwagę na ten problem związany z nierównością płci w tym sporcie. W ramach projektu „The Unlevel Playing Field” w Sao Paulo zostało zbudowane specjalnie boisko, które jest nachylone pod kątem 4,5 stopnia, co oznacza, że jeden jego koniec znajduje się 2,2 m nad ziemią. Czemu mu służyć ten zabieg?

Na pochyłym boisku można oczywiście grać, ale jest to znacznie trudniejsze niż na takim tradycyjnym – widać to zresztą w wideo, które towarzyszy kampanii. W filmie widzimy, że grający na nim piłkarze-amatorzy mają problem z utrzymaniem na nim równowagi, a także, że grę utrudnia różnica wzrostu mężczyzn, znajdujących się na dwóch krańcach boiska. Marka w ten sposób chce zwrócić uwagę na problemy, jakie muszą pokonać kobiety, by uprawiać profesjonalnie piłkę nożną.

Jak twierdzi Victor Castelo, zastępca dyrektora kreatywnego w agencji BECT Havas, nierówność pomiędzy kobietami a mężczyznami uprawiającymi futbol wynika przede wszystkim z kwestii finansowych –  w kobiecą piłkę nożną po prostu inwestuje się o wiele mniej i poświęca się jej o mniej uwagi w mediach i na platformach społecznościowych. Z tego powodu „kobiecie boisko” zawsze będzie nierówne, trudniejsze do grania i mniej zachęcające do wejścia w ten sport. Boisko  „The Unlevel Playing Field” jest metaforą tej niesprawiedliwej sytuacji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dzięki tej akcji piłkarze-mężczyźni wiedzą, jak się czujemy – mówi piłkarka Tamires Dias, która gra na pozycji lewego obrońcy w reprezentacji Brazylii.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

UEFA Women’s EURO 2022 uruchomi przed turniejem oficjalne konto na platformie TikTok, którego celem będzie inspirowanie i dostarczanie rozrywki milionom fanów piłki nożnej na całym świecie – dzięki ekskluzywnym, zakulisowym treściom oraz materiałom bieżącym i archiwalnym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2

PUMA ogłosiła długoterminowe partnerstwo z norweskim arcymistrzem szachowym Magnusem Carlsenem i Meltwater Champions Chess Tour. Dzięki nawiązanej współpracy PUMA połączy świat szachów ze światem sportu poprzez tworzenie angażujących treści i aktywacji dla fanów szachów na całym świecie.