Widzowie w XXI wieku nie są już przywiązani do telewizji i narzucanego im programu. Zdecydowanie wolą oglądać to co chcą, co ich interesuje, a nawet często decydują kiedy. Dlatego wybierają Internet, portale społecznościowe, serwisy wideo czy platformy VOD. Ale i tak coraz więcej treści przekazywanych jest za pośrednictwem YouTube, który pojawia się w najwyższych pozycjach wyszukiwania. YouTube jest pierwszym serwisem, o którym ludzie pomyślą, jeśli chodzi o muzykę, pliki wideo czy nawet filmy instruktażowe.
Codzienne prawie 4 mld filmów jest oglądanych przez użytkowników Internetu na całym świecie. W Polsce wskaźniki również są imponujące. Z prawie 20 mln internautów zamieszkałych w naszym kraju, aż 13,4 mln korzysta z YouTube, co oznacza 67% zasięg.
Zobacz również
Polacy w ciągu jednego miesiąca oglądają 12,99 mln materiałów wideo na YouTube. Taki wynik oznacza 1 miejsce w rankingu serwisów wideo w Polsce. Wszystkie pozostałe są daleko w tyle za YouTube. Podobnie jest w przypadku serwisów VOD, gdzie proporcje mówią same za siebie.
Strona główna YouTube ma więcej widzów niż najlepszy serial w dobrym czasie antenowym. 9,42 mln użytkowników miesięcznie wchodzi na główną stronę serwisu, co zapewnia mu pierwsze miejsce na podium wśród pozostałych portali informacyjnych (Onet ma niewiele ponad 7 mln, a WP.PL – 6,8 mln). YouTube jest też 2 wyszukiwarką w Polsce, zaraz po gigancie Google.pl.
YouTube obecnie to już nie tylko śmieszne filmy oglądane przez nastolatków. To również profesjonalne kanały tematyczne, firmowe, klasyka polskiego kina czy fachowe materiały edukacyjne. Największą grupą docelową są osoby w wieku 25-34 lata (28%) oraz 35-44 (17%). Aż 6 mln ludzi na YouTube to grupa w wieku 25-44 lat. Natomiast w serwisach społecznościowych YouTube zbliżył się do poziomu Facebooka, który ma 13,8 mln aktywnych użytkowników.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Czasy się z zmieniają i telewizja również. Wzrasta tempo życia oraz liczba urządzeń mobilnych w naszych domach. Potrzebujemy informacji tu i teraz, najlepiej w formie zwartej oraz gotowej do odtworzenia. To my decydujemy o tym, co chcemy oglądać i kiedy. YouTube jak najbardziej nam w tym pomaga.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Opracowanie: Agencja Tube.AD / Dane: Megapanel PBI/Gemius (marzec 2013r.)