Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku docenia ludzi branży e-commerce, ich nieszablonowe myślenie, efektywność i osobowość lidera. To także przestrzeń do poszukiwania wschodzących gwiazd e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości będziemy mogli obserwować w najbliższych latach.
Głównym zwycięzcą konkursu został Wojciech Tomaszewski, który w ostatnich miesiącach dołączył do zarządu ANSWEAR. Wojciech zdobył statuetkę Grand Prix 2022 oraz nagrodę w kategorii Long Term Cooperation. Wojciech Tomaszewski posiada 18-letnie doświadczenie w obszarze e-commerce. Od 10 lat związany z ANSWEAR, wtedy jeszcze startupem. W ciągu dekady Wojciech z sukcesem rozwijał sprzedaż e-commerce nie tylko w Polsce, ale także w 10 krajach Europy. Jest jednym z najlepszych ekspertów w kraju z obszaru cross-border e-commerce. Warto zaznaczyć, że w 2021 roku większość sprzedaży ANSWEAR była generowana na rynkach poza Polską.
Zobacz również
Branża fashion w polskim e-commerce jest bardzo silna. Przełożyło się to na zgłoszenia do konkursu w tej kategorii oraz na wyrównaną walkę do ostatnich głosów. Tegoroczną zwyciężczynią okazała się Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce i marketingu MODIVO. Aleksandra jest inspirującym i pozytywnym liderem zmian. Swoimi działaniami doprowadziła do silnego pozycjonowania stosunkowo nowej marki na rynku, jaką jest MODIVO. Jest odpowiedzialna za rozwój i ekspansję MODIVO na 13 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Wyznacza kierunki misji, wizji i osobowości marki.
Laureat w kategorii Omnichannel pokazuje, że jego praca i doświadczenie mają znaczenie i wprowadzenie takiego lidera do organizacji przynosi sukcesy. Jakub Gierszyńki, E-commerce Sales Director Sephora, dwa lata temu zdobył statuetkę Grand Prix pierwszej edycji konkursu. W tej edycji Kapituła doceniła jego jeszcze krótką, ale efektywną pracę w Sephora. Jakub w 2021 rozpoczął budowanie zespołu e-commerce w Sephora, strukturyzował procesy oraz wprowadzał projekty omnichannel i e-commerce.
Zdaniem Kapituły konkursu bezapelacyjnym liderem innowacji w branży e-commerce jest obecnie Rafał Czernik, Dyrektor w Allegro i Członek Zarządu Allegro Pay. Rafał w sposób bardzo prosty i intuicyjny potrafił pokazać wartość i rolę bardzo skomplikowanych innowacji technologicznych, które wdraża w Allegro.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku jest inicjatywą, która ma też pokazać szersze spektrum ekspertów e-commerce, którzy wprowadzają e-commerce na kolejne etapy rozwoju w mniejszym blasku fleszy. Tegorocznymi odkryciami są Wojciech Radziwon z R-Gol, Arkadiusz Gawryluk z LOT, Łukasz Piech z Lantre, Bartosz Pilch z SIG oraz Sławomir Siergiejczyk z BEE.pl/Glosel.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Należy pamiętać, że za każdym liderem stoi zespół, dlatego konkurs Dyrektor E-commerce Roku ma za zadanie docenić także pracę zespołową.
Najlepszym zespołem e-Commerce B2C wśród dużych firm został EMPIK pod kierownictwem Karola Ignatowicza. Z kolei wśród małych i średnich firm zespołem e-commerce roku w obszarze B2C został zespół sklepu TuZwierzaki.pl. Wrocławska firma TIM S.A została uznana za lidera e-commerce B2B.
Trzecia edycja konkursu i rekordowa liczba zgłoszeń pokazały jak ważne są wyróżnienia dla liderów i ich zespołów. Z każdą edycją widać coraz większy nakład pracy włożony przez uczestników w zgłoszenia i ich motywację do pokazania najlepszych stron nie tylko siebie samych, ale przede wszystkim zespołów. Członkowie Kapituły mogli zobaczyć ogromny rozwój liderów rok do roku. Cieszą nas zgłoszenia, dokonane pierwszy raz – przez liderów jeszcze mało rozpoznawalnych w branży, ale mających kreatywne pomysły, które zostały zauważone przez Kapitułę. Potwierdza to misję naszej inicjatywy – poszukiwanie nowych talentów mogących stanowić wartość dla przyszłości biznesów e-commerce – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby
Ta edycja konkursu pokazała jak ważną rolę odgrywa osobowość w dążeniu do sukcesu i inspirowania zespołu. Kapituła tegorocznej edycji konkursu poszukiwała nie tylko efektywności, ale przede wszystkim osobistego wkładu w sukcesy marek e-commerce. Lidera z szerokimi horyzontami biznesowymi, komunikacyjnymi oraz rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi – mówi Paulina Wojczyńska, koordynator projektu Dyrektor E-commerce Roku
E-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy, zdolności myślenia zarówno strategicznego, jak i projektowego, umiejętności i zaangażowania liderów, z których wizją utożsamia się zespół, a finalnie tysiące i miliony e-konsumentów.To filozofia działania, otwartość i sposób działania dyrektorów e-commerce oraz ich zespołów, pomagają we wdrażaniu innowacji, które przekładają się na sukces marki.
Lista laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022
KATEGORIE INDYWIDUALNE:
-
e-Commerce B2B – Bartosz Pilch – Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu SIG
-
Dom i Ogród – Edyta Winkel, Dyrektor e-Commerce JURGA
-
Fashion – Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce i marketingu MODIVO
-
FMCG/e-grocery – Sławomir Siergiejczyk, Dyrektor Handlowy FMCG BEE.pl
-
Sport/Hobby/Turystyka – Wojciech Radziwon, Dyrektor Marketingu i E-commerce R-GOL
-
Tech/RTV/AGD – Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce LANTRE
-
Cross-border – Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej Polskie Linie Lotnicze “LOT”
-
Innowacje – Rafał Czernik, Dyrektor w Allegro, Członek Zarządu Allegro Pay, Allegro
-
Long Term Cooperation – Wojciech Tomaszewski, Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu, Członek Zarządu ANSWEAR.COM
-
Omnichannel – Jakub Gierszyński, E-commerce Sales Director Sephora
KATEGORIE ZESPOŁOWE:
-
Najlepszy zespół e-commerce B2B – TIM S.A.
-
Najlepszy zespół e-commerce B2C (podmioty małe i średnie) – TuZwierzaki.pl
-
Najlepszy zespół e-commerce B2C (podmioty duże) EMPIK
-
GRAND PRIX – Wojciech Tomaszewski, Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu, Członek Zarządu ANSWEAR.COm
WYRÓŻNIENIA:
-
Joanna Kwiatkowska, Vice CEO KUBOTA – za efektywną reaktywację marki i wprowadzenie jej w świat e-commerce
-
Marzena Pawłowska, CEO & Dyrektor e-Commerce PHU Zyzio & Zuzia – za sukcesywne rozwijanie sklepu e-commerce w sektorze MŚP
-
Zespół VisciolaFashion.com – za za szeroką świadomość i odpowiedzialność biznesową, którą pokazują dbając nie tylko o swój biznes z sektora MŚP ale także o sukcesywny rozwój całej branży e-commerce poprzez zrzeszenie w organizacji biznesowej i wspieranie działań legislacyjnych.
Uczestników konkursu oceniała Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów branży, piastujących stanowiska prezesów lub członków zarządu dużych organizacji:
-
Iwona Ryniewicz, CMO mBank
-
Ewa Szmidt-Belcarz, CEO EMPIK
-
Katarzyna Bielecka, General Manager Sephora Polska
-
Michał Nawrocki, Vice Prezes TERG (Media Expert)
-
Jacek Kinecki, CCO Przelewy24
-
Jacek Palec, CEO Frisco.pl
-
Joanna Pieńkowska-Olczak, CEO PayU
-
Dorota Hechner, Permanent Recruitment Manager Devire
-
Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen
-
Marcin Półchłopek, Merchant Management Director Allegro
-
Łukasz Woźnica, Representative of the Management Board, Apifonica
-
Mikołaj Wezdecki, Laureat Grand Prix 2021
-
Robert Kalbarczyk, CEO Kinguin
Audyt nad przebiegiem konkursu sprawowała kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.
Główni partnerzy tegorocznej edycji projektu: Adyen, Allegro, Apifonica, Devire oraz Przelewy24 – za współpracę.
Więcej informacji o konkursie: dyrektorecommerceroku.pl