Po udanej współpracy w ramach zeszłorocznego koncertu Maty na Lotnisku Bemowo adidas Originals postanowił iść tropem wieloletniej tradycji wspierania muzyków, którzy idą pod prąd i inspirują miliony, jak Beyonce czy Pharell Williams. W tym celu marka zaprosiła Michała Matczaka – pierwszego w historii Polaka, który znalazł się na liście Billboard 200 Excluding US – do współpracy jako ambasadora marki.
Zobacz również
adidas zapowiada, że już niebawem zacznie odsłaniać kolejne karty, a fani mogą spodziewać się „współpracy jakiej jeszcze na polskim rynku nie było”.
Mata – rocznik ‘00, jest członkiem grupy Gombao33. Zadebiutował w styczniu 2020 swoim, diamentowym już, albumem „100 dni do matury”. Rok 2021 zdecydowanie należał do Michała, dzięki jego drugiemu wydawnictwu „Młody Matczak”. Promujące je single pobiły liczne rekordy, w tym dobowy rekord odtworzeń na Spotify w Polsce.
Płyta już w preorderze pokryła się podwójną platyną, a w dniu premiery zdobyła 100 milionów odtworzeń, co przełożyło się na jej diamentowy status zaledwie 2 miesiące po oficjalnej dacie wydania. Okres promocyjny płyty zakończył się największym solowym, hip-hopowym koncertem w Polsce. Na Lotnisku Bemowo, gdzie wcześniej grały gwiazdy pokroju Michaela Jacksona czy Madonny, Mata zdołał zgromadzić ponad 40 000 osób.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W maju 2022 raper ogłosił kolejną trasę koncertową po Polsce – MATA TOUR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Kamil Żmuda – rocznik ’89, manager Maty i członek klubu wspinaczkowego Just Bomber Crew – sekcja 6a, w czerwcu 2022 pod opieką profesjonalnego przewodnika wysokogórskiego Maćka Ciesielskiego zdołał przewspinać 13 wyciągów na Mnichu, udowadniając sobie i kolegom, że „impossible is nothing”.
Młody Żmuda nie został w związku z tym ambasadorem żadnej marki. Cała akcja trwała 9h. Trudności, które pokonał Kamil określane są jako trudne, bardzo trudne, nadzwyczaj trudne, a nawet skrajnie trudne. Gratulujemy.