Po udanej współpracy w ramach zeszłorocznego koncertu Maty na Lotnisku Bemowo adidas Originals postanowił iść tropem wieloletniej tradycji wspierania muzyków, którzy idą pod prąd i inspirują miliony, jak Beyonce czy Pharell Williams. W tym celu marka zaprosiła Michała Matczaka – pierwszego w historii Polaka, który znalazł się na liście Billboard 200 Excluding US – do współpracy jako ambasadora marki.
Zobacz również
adidas zapowiada, że już niebawem zacznie odsłaniać kolejne karty, a fani mogą spodziewać się „współpracy jakiej jeszcze na polskim rynku nie było”.
Mata – rocznik ‘00, jest członkiem grupy Gombao33. Zadebiutował w styczniu 2020 swoim, diamentowym już, albumem „100 dni do matury”. Rok 2021 zdecydowanie należał do Michała, dzięki jego drugiemu wydawnictwu „Młody Matczak”. Promujące je single pobiły liczne rekordy, w tym dobowy rekord odtworzeń na Spotify w Polsce.
Płyta już w preorderze pokryła się podwójną platyną, a w dniu premiery zdobyła 100 milionów odtworzeń, co przełożyło się na jej diamentowy status zaledwie 2 miesiące po oficjalnej dacie wydania. Okres promocyjny płyty zakończył się największym solowym, hip-hopowym koncertem w Polsce. Na Lotnisku Bemowo, gdzie wcześniej grały gwiazdy pokroju Michaela Jacksona czy Madonny, Mata zdołał zgromadzić ponad 40 000 osób.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
W maju 2022 raper ogłosił kolejną trasę koncertową po Polsce – MATA TOUR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Kamil Żmuda – rocznik ’89, manager Maty i członek klubu wspinaczkowego Just Bomber Crew – sekcja 6a, w czerwcu 2022 pod opieką profesjonalnego przewodnika wysokogórskiego Maćka Ciesielskiego zdołał przewspinać 13 wyciągów na Mnichu, udowadniając sobie i kolegom, że „impossible is nothing”.
Młody Żmuda nie został w związku z tym ambasadorem żadnej marki. Cała akcja trwała 9h. Trudności, które pokonał Kamil określane są jako trudne, bardzo trudne, nadzwyczaj trudne, a nawet skrajnie trudne. Gratulujemy.