„Gumki wszystko psują”, „nic złego się nie stanie”, czy „wyjmę na czas” to tylko niektóre popularne wymówki odnoszące się do unikania seksu z zabezpieczeniem. 7 czerwca, w Międzynarodowy Dzień Seksu, Durex rozpoczął kampanię, która konfrontuje je z faktami i udowadnia, że prezerwatywy to nie tylko skuteczny[1] środek antykoncepcyjny, ale również jedyny chroniący jednocześnie przed infekcjami i mogący zwiększać odczuwaną przyjemność podczas seksu.
W ramach kampanii „Bez wymówek” Durex przekonuje, że seks z potocznie zwaną gumką nie musi być tematem tabu, a mówienie o nim powinno stać się czymś naturalnym i na stałe wpisać się w język randkowania. Marka przekonuje, że używanie prezerwatyw jest „cool”, jako wyraz dbania nie tylko o siebie i swoje zdrowie, ale także o innych. To najskuteczniejsza profilaktyka[1], która chroni zarówno przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, jak i zmniejsza ryzyko nieplanowanej ciąży.
Zobacz również
Z badania przeprowadzonego w grupie wiekowej 18-30 lat wynika, że 37% respondentów uprawiało seks bez zabezpieczenia, ponieważ nie chciało podjąć tematu użycia prezerwatywy. Mimo to, ponad połowa ankietowanych jest przekonana, że seks z gumką jest lepszy, a aż 80% jest zdania, że rozmowa o użyciu prezerwatywy pomogłaby im podjąć decyzję, czy chcą z kimś iść na randkę, czy nie. Wyniki pokazują, że kluczem do zmiany podejścia wobec stosowania tego środka antykoncepcji jest przede wszystkim otwarta komunikacja[2].
Misją marki od początku było ułatwianie dostępu do szczęśliwego i bezpiecznego seksu, przeżywanego pogodnie i na luzie. Podczas aktualnej kampanii Durex zapewnia, że prezerwatywy mogą odpowiadać na indywidualne potrzeby, zapewniając odpowiednie dopasowanie, komfort i ochronę. W ramach kampanii promowane są takie produkty jak: Prezerwatywy Durex Intense (z prążkami, wypustkami i żelem stymulującym), Prezerwatywy Durex Perfect Gliss (z dodatkową ilością lubrykantu) oraz Prezerwatywy Durex Mutual Pleasure (z prążkami, wypustkami oraz żelem Performa przedłużającym stosunek).
Zapewnianie dostępu do rzetelnej wiedzy o seksualności to jeden z naszych priorytetów, który pozwala nam realnie wpływać na zmianę zachowań młodych ludzi. Chcemy, aby każdy podejmował świadome decyzje i mógł samodzielnie zadbać o przyjemny i bezpieczny seks. Wiemy, że prezerwatywa to jedyny środek antykoncepcyjny wspierający jednocześnie ochronę przed chorobami. Dlatego w komunikacji z najmłodszym pokoleniem mierzymy się z popularnymi mitami narosłymi wokół seksu z zabezpieczeniem. Uważamy, że edukacja jest kluczowa w przełamywaniu utartych schematów kulturowych. Pragniemy, aby rozmowa o seksie z gumką nie była powodem do wstydu, a czymś „cool”, tak aby przyjemność szła naturalnie w parze z dbaniem o zdrowie swoje i innych – mówi Kamil Komarzyniec, brand manager marki Durex z firmy Reckitt Benckiser.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt wystartował 7 czerwca i potrwa do 31 sierpnia 2022 r. Za opracowanie działań PR z zakresu media relations oraz branded contentu odpowiada agencja Big Picture, zaś koordynacją działań z influencerami zajmuje się Tears of Joy.
Kampania będzie prowadzona w digitalu – o strategię mediową i zakup powierzchni zadbał dom mediowy OMD. Twórcą strategii komunikacji oraz idei kreatywnej kampanii jest agencja DDB.
[1] Planowanie rodziny/metody antykoncepcji who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/family-planning-contraception.
[2] Durex Speak Up, Safe Sex in Dating: Research Questions, February 2022.