Znamy marki nominowane do nagrody Best Brands 2022 w pierwszej polskiej edycji rankingu organizowanego przez Group One i GfK Polonia. W każdej z pięciu kategorii zostało wyłonione TOP 10 firm, które powalczą o tytuł Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand.
Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking został zainicjowany blisko 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnieniu tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku „Oscary marketingu” po raz pierwszy zostaną wręczone także w Polsce. Uroczysta gala odbędzie się już 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.
Zobacz również
Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards zostały wyłonione na podstawie unikalnej metodologii badania, opracowanej przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK – Mierzy ona siłę marki na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego „Share of Wallet” oraz „Share of Soul”, który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów. „Najsilniejsi” nominowani zostali wybrani spośród 260 potencjalnych kandydatów w 34 kategoriach produktowych. Opinię wyraziło 5 000 respondentów.
– Unikalność metodologii opracowanej przez GfK wynika z kilku elementów. Przede wszystkim łączymy twarde dane rynkowe i odczucia konsumentów. Ponadto poddajemy ocenie bardzo różne kategorie produktowe, dzięki czemu wyłoniliśmy najlepszych z najlepszych, patrząc na rynek naprawdę szeroko. Nagrody są dopasowane do aktualnych trendów konsumenckich. Istotne jest dla nas polskie pochodzenie produktu, dostosowanie do post pandemicznej rzeczywistości, zbalansowanie proporcji offline i online, kliento-centryczność. Z naszego globalnego badania Consumer Life wynika, że to w Polsce bardzo ważny trend, podczas gdy na świecie już niekoniecznie. I w końcu społeczna odpowiedzialność biznesu, część tego obszaru – środowisko – to z kolei trend niezwykle istotny bo już na 3 miejscu w Polsce wśród konsumentów! Jednocześnie gorący temat w marketingu. W GfK właśnie wypuszczamy raport Green Mood, który szerzej omawia wpływ sustainability na postrzeganie marek – mówi Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence GfK
– Lista nominowanych pokazuje, co liczy się dla konsumentów teraz czyli w tzw. „ciekawych czasach”. Kategorie, w których zostaną przyznane nagrody są mocno związane z trendami rynkowymi. Niesamowicie przyspieszony rozwój usług online, często w tradycyjnie offline-owych dotąd kategoriach, czy masowe zainteresowanie obszarem „sustainability” – to tematy, które z pewnością pozostaną z nami na dłużej. Rozwój alternatywnej rzeczywistości – metaverse pokazuje, że to już nie jest technologiczna nowinka dla geeków, ale zupełnie nowy wymiar codzienności, który bez wątpienia wpłynie na naszą przyszłość, w tym również na przyszłość całej naszej branży. Na pewno świetną wiadomością dla nas wszystkich jest to, że zero-emisyjność firm i konkurencyjność klimatyczna w końcu przestały być tylko opcją w budowaniu strategii, a stały się podstawą rozwoju współczesnego odpowiedzialnego biznesu – o czym będziemy rozmawiać podczas gali wręczenia „Oscarów marketingu” już 15 września – mówi Wojciech Putrzyński, CEO Change Serviceplan.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Zwycięzców w każdej z 5 kategorii poznamy podczas uroczystej gali wręczenia nagród Best Brands Awards – 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inicjatorem i organizatorem pierwszego w Polsce rankingu Best Brands jest Group One – największa niezależna grupa komunikacyjna.
Partnerem merytorycznym – GfK Polonia
Partnerem medialnym wydarzenia zostali: Forbes, Forbes Women, TV Polsat, Interia/Biznes, Puls Biznesu, Media i Marketing Polska, Handel Extra.
Sponsorem gali – Salesforce.
Ranking wspiera Serviceplan Group.
Nominacje Best Brands 2022
Best Overall Brand
- BIEDRONKA – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
- CANON – Sprzęt fotograficzny
- FAIRY – Środki do zmywania
- GOPRO – Kamery sportowe/ drony
- JBL – Urządzenia audio
- LAYS – Słone przekąski
- PHILIPS – Sprzęt elektryczny do pielęgnacji ciała
- SAMSUNG – Smartfony
- SONY – Konsole do gier
Best Polish Brand
- BIEDRONKA – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- EVELINE – Naturalne kosmetyki
- HORTEX – Żywność mrożona i lody
- MLEKOVITA – Podstawowe artykuły spożywcze
- ONLY BIO – Naturalne kosmetyki
- PIĄTNICA OSM – Nabiał
- TYMBARK – Napoje bezalkoholowe
- WAWEL – Słodycze
- WEDEL – Słodycze
- WINIARY – Podstawowe artykuły spożywcze
Best Omnichannel Brand
- BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
- GOPRO – Kamery sportowe/ drony
- LIDL – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- MEDIA EXPERT – Sklepy z elektroniką
- MEDIA MARKT – Sklepy z elektroniką
- PHILIPS – Elektryczny sprzęt do domu
- ROSSMANN – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- RTV EURO AGD – Sklepy z elektroniką
- SAMSUNG – Telewizory
- SONY – Konsole do gier
Best Customer Centricity Brand
- ALLEGRO – Sklepy online
- BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
- CIF – Środki czyszczące
- DOMESTOS – Środki czyszczące
- FAIRY – Środki do zmywania
- LIDL – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- MEDIA EXPERT – Sklepy z elektroniką
- NIVEA – Środki do pielęgnacji włosów i ciała
- ROSSMANN – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- SAMSUNG – Smartfony
Best sustainability Brand
- BIO (Lidl) – Żywność organiczna
- BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
- FAIRY – Środki do zmywania
- GERBER – Żywność organiczna
- GO VEGE – (Biedronka) Żywność organiczna
- JBL – Produkty audio
- MEDIA EXPERT – Sklepy z elektroniką
- NIVEA – Środki do pielęgnacji włosów i ciała
- PHILIPS – Mały sprzęt kuchenny
- SAMSUNG – Telewizory