Wyniki te nie dziwią. Od dawna wiadomo, że dla nabywcy ważna jest przede wszystkim wysoka jakość w przystępnej cenie.
Pojawia się jednak pytanie czy przytoczone wyżej deklaracje rzeczywiście pokrywają się z faktycznymi zachowaniami klientów w punkcie sprzedaży? Czy dane deklaratywne dostarczają prawdziwych odpowiedzi na pytanie jak klienci zachowują się w trakcie dokonywania zakupów oraz co wpływa na ich ostateczną decyzję o nabyciu danego towaru?
Zobacz również
Jeśli dla klientów tak ważna jest promocja, to jaka jej forma jest najskuteczniejsza i w jaki sposób reagują oni na poszczególne jej typy? Czy klienci rzeczywiście zwracają uwagę na promocje cenowe, a może dużo skuteczniejsze są pozacenowe okazje? Jakie elementy in-storowe, tj. makro i mikro nawigacja efektywnie działają i wpływają na zadowolenie z zakupów?
Czy klienci zauważają dodatkowe ekspozycje produktów, w jaki sposób poruszają się po sklepie, ile czasu potrzebują na podjęcie decyzji, na ile angażują się oni w zakupy towarów z danych kategorii?
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Należy sobie uświadomić, że na postawione wyżej pytania dane deklaratywne nie dostarczą nam wyczerpującej i obiektywnej odpowiedzi. W tej sytuacji dużo bardziej wartościowe okazują się badania rzeczywistych zachowań klienta. Aby to udowodnić przedstawiamy częściowe wyniki badania przeprowadzonego przez nas w maju 2013 roku. Raport z badania dostępny jest na stronie: www.openresearch.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing