Trasy blogerów na mapie Poznania

Od dzisiaj ze strony internetowej www.poznan.pl oraz serwisu www.poznan.travel można pobrać bezpłatnie turystyczny przewodnik po Poznaniu przygotowany przez znanych polskich blogerów.
O autorze
2 min czytania 2013-09-25

Latem każdy z nich odwiedził stolicę Wielkopolski i opisał miejsca, które często pomijane są na trasie tradycyjnych wycieczek. – To spojrzenie na miasto z nieco innej perspektywy – przekonuje Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta.

Przygotowanie przewodnika turystycznego to drugi etap projektu Poznańska Turystyka 2.0, do którego Miasto Poznań zaangażowało autorów znanych polskich blogów. Wśród nich znaleźli się Zofia Wawrzyniak i Magdalena Ratajczak, prowadzące blog Kobiety Biegają, Łukasz Kielban, autor Czasu Gentlemanów, Maciej Mazurek z Zuch Pisze i Zuch Rysuje, Andrzej Tucholski, autor bloga Jest Kultura i wreszcie, najpopularniejszy polski bloger, Tomasz Tomczyk czyli Kominek. Każdy z nich przygotował unikalną ścieżkę zwiedzania miasta, zgodną ze swoimi zainteresowaniami i tematyką prowadzonego bloga. Na podstawie ich relacji, powstał elektroniczny przewodnik, który od dziś jest dostępny na miejskich stronach internetowych.

Co odróżnia go od tych już istniejących? Przede wszystkim to, że przedstawionych w nim miejsc próżno szukać na pierwszych stronach innych przewodników. To klimatyczne zakątki Poznania, położone na uboczu, poza głównymi trasami wycieczek. – Poznań jest pełen interesujących miejsc, które choć są warte odwiedzenia, nie są powszechnie znane – mówi Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. – Czasem wystarczy skręcić w zapomnianą uliczkę lub wybrać się w krótką podróż tramwajem, żeby poznać zupełnie inne oblicze miasta – dodaje.

Śladem Kominka

I tak, podążając śladem sentymentalnej ścieżki Kominka trafimy do jeżyckiego kina Rialto, na odkrytą na nowo ulicę Taczaka czy, pod legendarną wśród studentów, budkę z zapiekankami „Teatralka”. Po miejscach, których nie wypada nie znać prawdziwemu Gentlemanowi, takich jak Hotel Bazar, korty tenisowe Olimpia czy staromiejskie antykwariaty, oprowadza Łukasz Kielban. Solidną dawkę kulturalnych doznań w postaci festiwalu Dancing Poznań czy wizyty w CK Zamek, serwuje Andrzej Tucholski. Z kolei najciekawsze centra innowacji, takie jak Concordia Design czy ZOO Coworking, pokazał na swoim blogu Maciej Mazurek. Ścieżka przygotowana przez Zofię Wawrzyniak i Magdalenę Ratajczak to natomiast propozycja dla wszystkich amatorów sportu, którzy chcieliby poznać najlepsze trasy biegowe w Poznaniu – między innymi te wokół Jeziora Malta i w parku Cytadela. Osobny rozdział przewodnika zostanie poświęcony restauracjom i punktom gastronomicznym, które warto – zdaniem blogerów – odwiedzić. – Jestem przekonany, że przewodnik zainteresuje nie tylko turystów odwiedzających Poznań, ale także jego mieszkańców. Jest w nim sporo ciekawych informacji o miejscach, bez których niektórzy z nas nie wyobrażają sobie Poznania, a inni o nich zwyczajnie nie wiedzą – mówi prezydent Poznania, Ryszard Grobelny.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W poznańskim e-przewodniku będzie można znaleźć też sporo ciekawych informacji. Śledząc trasy blogerów czytelnicy dowiedzą się m.in., gdzie w Poznaniu rodzą się firmy o międzynarodowej sławie, w którym hotelu przed wojną zastrzelono polskiego oficera czy gdzie w czasie roku akademickiego bawią się kolejne pokolenia studentów. – Nawiązując współpracę z blogerami pokazaliśmy niestandardowe podejście do promocji miasta i turystyki – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. – Na rynku obecnych jest wiele przewodników i poradników dla zwiedzających. Nasz wyróżnia się na ich tle zarówno formą, jak i treścią. Jest również adresowany do znacznie szerszego grona odbiorców niż tradycyjne, papierowe wydania. Mam nadzieję, że niezależne zdanie blogerów i ich alternatywne podejście do zwiedzania zainspiruje wielu do zapoznania się z ofertą Poznania. – kończy.

Pobierz przewodnik

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się