Wyróżnione marki
Na rynku polskim:
Na rynku globalnym:
Zobacz również
Ekspertki i eksperci Kantar po przeanalizowaniu kreacji wyróżnili pięć elementów, które stoją za sukcesami reklam w 2021 roku.
1. WZBUDZAJ EMOCJE
Odwołaj się do potrzeb emocjonalnych konsumenta, zaadresuj je. Miej odwagę wyjść poza schemat oczekiwany od Twojej kategorii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
2. DAJ SIĘ POŚMIAĆ
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Humor wprost, przesadzony, w nietypowym kontekście. Miej odwagę wyjść poza schemat, a nawet swoją bańkę.
3. POKAŻ, NIE TŁUMACZ
Niech produkt czy oferta opowie się sama. Użyj rozwiązań wizualnych, które pomogą zrozumieć przekaz, a jednocześnie nieschamatycznością przyciągną uwagę.
4. MIEJ ODWAGĘ DLA WAŻNYCH TEMATÓW
Tematy brand purpose wciąż są aktualne. Nie bój się o nich mówić, nie bój się być szczerym, łam tabu. Działaj na rzecz różnych grup.
5. WYRÓŻNIJ SIĘ SYNERGICZNIE
Korzystaj z przenikania się form różnych touchpointów. Czerp z kultury i możliwości social mediów.
W środowisku marketingowym panuje przekonanie, że są takie produkty, dla których bardzo łatwo jest zrobić świetną reklamę (i cecha ta najczęściej przypisywana jest markom FMCG), inne natomiast mają swoją unikalną specyfikę – czytaj: „w tej kategorii nic lepszego nie da się wymyślić”. Natomiast dla nas przygotowywanie tegorocznego rankingu Kantar Creative Effectiveness Awards było ogromną przyjemnością, zarówno na poziomie rynku polskiego, jak i globalnie, właśnie ze względu na to, że najlepsze kreacje przebadane przez Kantar pokazują to, co w tej branży jest najpiękniejsze: świetne idee kreatywne mają niesamowitą nośność i siłę oddziaływania niezależnie od kategorii produktu czy usługi, które reklamują. Kreacje nagrodzone w tym roku udowadniają, że znacznie ważniejsze jest by odbiorca poczuł o co chodzi marce niż to usłyszał, „złapał” przekaz niż go po prostu przeczytał – komentuje wyniki tegorocznego projektu Kantar Creative Effectiveness Award Katarzyna Lewińska, creative domain lead, Kantar Polska
Kantar zaprasza do zapoznania się z sesją, w której Katarzyna Lewińska, Agnieszka Antecka i Zuzanna Smoczyńska z Kantar Polska przedstawiają inspirujące reklamy z ostatniego roku i śledzą efektywne trendy w branży reklamowej.
Zarejestruj się aby obejrzeć webinar