Jak wyróżnić się niebanalną komunikacją pośród wielu marek alkoholi premium, obecnych na polskim rynku? Właśnie z takim wyzwaniem zmierzyli się specjaliści z More Bananas w ostatnich miesiącach. Dragma – nowy, polski gracz w segmencie wermutów, zlecił krakowskiej agencji stworzenie strategii promocji marki oraz przygotowanie jej landing page.
Zadaniem agencji było zaplanowanie komunikacji marki jako przekornego outsidera, który zna swoją wartość, chadza własnymi drogami i nie porównuje się z nikim. To ostatnie było szczególnie ważne, bo komunikacja marek z segmentu alkoholi premium to wyjątkowo wymagający obszar, bogaty w niebanalne taktyki i nieoczywiste narzędzia.
Zobacz również
Kiedy usłyszeliśmy „rzemieślniczy wermut z Polski”, zrobiliśmy research i zrozumieliśmy, że komunikacja musi być trochę „niegrzeczna”. Łamanie schematów jest w DNA tej marki, więc i my poszliśmy wbrew regułom. Tak jak ci, którzy wymyślili wermut na kilkaset lat przed Włochami. Opracowanie strategii i egzekucji trwało dość długo. Rynek alkoholi rządzi się swoimi prawami, a ich reklamowanie podlega specyficznym ograniczeniom, do których mimo wszystko trzeba się stosować. Klient otrzymał od nas komplet informacji i road map niezbędne do launchu i samodzielnego prowadzenia komunikacji brandu – podkreśla Ania Ledwoń-Blacha, creative owner w More Bananas.
Strategia zawiera opisy celów krótkoterminowych i długoterminowych, wraz z uzasadnieniem oraz miernikami sukcesu, dobór kanałów i narzędzi marketingowych, a także plan egzekucji z harmonogramami aktywności w ramach danego kanału (wraz z doborem narzędzi i przykładami realizacji), metodami analizy efektów i szacowanym budżetem aktywności marketingowych.
„Współpraca z „Bananami” podczas tworzenia strategii komunikacji dla DRAGMY była świetną przygodą. Połączenie profesjonalizmu i kreatywności doprawione szczyptą przekory, dało wyjątkowy efekt – podsumowuje Katarzyna Lassota, współtwórczyni marki Dragma.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za przygotowanie strategii i landing page odpowiadał zespół w składzie: Ania Ledwoń-Blacha, (creative owner), Michał Oleksiej (art director) oraz Olek Czerniewicz (marketing manager). Klient wybrał agencję dzięki poleceniom firmy odpowiedzialnej za identyfikację graficzną marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing