Boris Johnson podaje się do dymisji, a marki w Wielkiej Brytanii reagują

Boris Johnson podaje się do dymisji, a marki w Wielkiej Brytanii reagują
W czwartek świat obiegła informacja o tym, że Boris Johnson złożył rezygnację ze stanowiska premiera Wielkiej Brytanii. Na to wydarzenie postanowiło zareagować kilka brandów. Jak wyglądał prześmiewczy real time marketing w wykonaniu takich marek jak Burger King czy BrewDog?
O autorze
1 min czytania 2022-07-11

BrewDog

Marka piwa wypuściła do sprzedaży limitowany produkt – Boris Lie-PA. Umieszczając w nazwie napoju imię dotychczasowego premiera Wielkiej Brytanii, marka dodaje, że piwo nadaje się „na imprezę w pracy”. Tym samym BrewDog odnosi się do afery z udziałem Johnsona, który złamał obostrzenia covidowe, urządzając imprezę na Downing Street w listopadzie 2020 roku.

Boris Lie-PA to zamglone IPA uwarzone, aby celebrować kolejny rozdział. Miękki, owocowy, świeży i pięknie zbalansowany Boris Lie-PA będzie dostępny przez ograniczony czas. Nie oczekuj, że to piwo będzie mile widziane dłużej – pisze BrewDog.

Piwo już można zamówić w przedsprzedaży na stronie szkockiej marki, a wysyłka produktów rozpocznie się 1 sierpnia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. brewdog.com/uk

Burger King

Tuż po tym, jak Boris Johnson ogłosił informację o ustąpieniu stanowiska premiera Wielkiej Brytanii, obok Downing Street 10 – rezydencji i biura szefa brytyjskiego rządu – przejechała nietypowa ciężarówka Burger King. Czarny pojazd z logo sieci fast foodów prezentował napis „Turns out there is such a thing as too many Whoppers” (z ang. „Okazuje się, że jest za dużo Whopperów”).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marka postawiła na grę słów – „Whopper” to nazwa flagowego burgera sieci, która w potocznym języku Brytyjczyków oznacza również… wierutne kłamstwo. W ten sposób Burger King odniósł się do skandali, jakie miały miejsce podczas rządów Johnsona i kłamstw, których dopuścił się premier Wielkiej Brytanii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Napis i logo marki zostały ułożone na kształt cyfry 10, która odnosi się do słynnego adresu – „Numeru Dziesięć”. Czarny kolor ciężarówki symbolizował z kolei charakterystyczne ciemne drzwi siedziby brytyjskiego rządu.

Iceland Foods

Po grę słów sięgnęła także sieć supermarketów Iceland Foods, bazując na dwuznaczności wyrazu cabinet, które w języku angielskim oznacza zarówno szafkę, jak i rząd. W przeddzień oficjalnej rezygnacji Borisa Johnsona marka udostępniła na Twitterze zdjęcie polityka z podpisem „Having trouble keeping your cabinet full?” (z ang. „Masz problem z utrzymaniem pełnej szafki/pełnego rządu?”. W żartobliwym wpisie marka nawiązała do rozpadu rządu Borisa Johnsona i odejściu z partii kilkudziesięciu polityków. 

KFC

Sieć KFC postanowiła przywołać tweet partii Conservatives udostępniony podczas kampanii w 2019 roku i nieco go „poprawić”.