Ricka i Morty’ego nie trzeba przedstawiać fanom animowanych seriali dla dorosłych – produkcja, w której wymienione postaci są głównymi bohaterami, zdobyła swego czasu ogromną popularność. Widzowie pokochali ją za poczucie humoru i szalone scenariusze, dzięki którym każdy odcinek tej produkcji (opowiadającej o przygodach w odległych galaktykach oraz alternatywnych rzeczywistościach) jest na swój sposób zaskakujący.
Zwariowany naukowiec (Rick Sanchez) oraz jego wierny towarzysz i zarazem wnuczek (Morty) pojawiali się na rynku w formie tysięcy gadżetów, a teraz występują także w jednej z reklam popularnej sportowej marki.
Zobacz również
Spot marki adidas powstał całkowicie w konwencji serialu – w zasadzie mógłby być potraktowany jako krótki odcinek jednej z serii „Ricka i Morty’ego”. Widzimy w nim, jak Rick wpada do pokoju swojego wnuka, aby powiedzieć mu, że niedługo zostanie gwiazdą futbolu. Następnie zabiera chłopca do swojego laboratorium i tam spotykają się z piłkarzami Mo Salah i Vivianne Miedema, którzy znajdują się w ogromnych naczyniach z zielonym, bliżej nieokreślonym płynem. Okazuje się, że szalony naukowiec chce przelać ich talenty na nowy model butów adidasa.
W dalszej części spotu Sanchez wysyła Morty’ego do innego wymiaru, gdzie wraz z Salahem i Miedemą gra w meczu – dzięki butom X Speedportal, które zostały ulepszone przez jego dziadka, jest na boisku niezwykle szybki.
Zabawna reklama nie tylko ma przyciągnąć do siebie fanów serialu, ale przede wszystkim podkreślić, że nowy sportowy model butów to gwarancja szybkości podczas uprawiania sportu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Wysłuchaliśmy, czego najszybsi gracze na świecie oczekiwali od swoich butów. Od razu stało się jasne, że psychiczna pewność, co do własnej szybkości, jest tak samo ważna jak ta fizyczna. Dlatego chcieliśmy stworzyć buty, które będą wspierać nasze ruchy i zapewniać ich płynność. Rezultatem jest model, który odblokowuje wielowymiarową prędkość dla najszybszych graczy na świecie – powiedziała w oświadczeniu Franziska Aurnhammer, starszy menedżer produktu w Adidas.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Według rzecznika firmy Adult Swim, spot jest pierwszym efektem współpracy „Ricka and Morty’ego” z adidasem. 90-sekundowy spot jest wyświetlany na kanale YouTube Adult Swim, a jego wycinki będą emitowane na kanałach społecznościowych. Warto wiedzieć, że wcześniej postacie pojawiały się w kampaniach takich marek jak: Wendy’s, Sony Playstation, Wrangler.