Portal pracy RocketJobs.pl wystartował z nową kampanią pod hasłem „Druga Szansa: Ciuchom z przeszłości daj drugą szansę w pracy przyszłości”. Zaplanowane w ramach kampanii działania mają służyć do promocji wtórnego obiegu ubrań, ale to tylko jedna z warstw akcji. Moda cyrkularna ma być metaforą dawania drugiej szansy także w środowisku zawodowym – osobom, dla których powrót do pracy jest nierzadko dużym wyzwaniem (po urlopie macierzyńskim czy przebytej chorobie). Partnerem merytorycznym kampanii jest platforma SecondHandy. Całość wspiera newonce radio – główny patron medialny.
Co portal pracy ma wspólnego z ubraniami?
Popularność sklepów z używaną odzieżą rośnie z roku na rok – najnowsze badania pokazują, że do 2026 r. rynek ten powiększy się o 127%[1]. Ubrania z drugiej ręki kupują już nie tylko ci, którzy chcą zaoszczędzić, ale też osoby szukające ponadczasowej jakości i kształtujące swoje nawyki odzieżowe w myśl idei less waste!
Zobacz również
W swojej najnowszej kampanii platforma RocketJobs.pl zachęca pracowników biurowych do ubierania się w lumpeksach i przekonuje, że drugi obieg to świetna alternatywa dla rynku fast fashion. Marka zaznacza, że korzystając z oferty sklepów second hand czy vintage, możemy modnie i oryginalnie ubrać się do pracy, a przy tym wyglądać i czuć się świetnie.
W RocketJobs.pl tematy ważne społecznie towarzyszą nam od dawna. W tej kampanii w nieoczywisty sposób chcieliśmy nawiązać do ważnego problemu ekologicznego, nagłaśniając jednocześnie ciekawy trend społeczny – fascynację modą vintage i klimatem lat 80. Badania pokazują, że już ponad 60% osób z wykształceniem wyższym kupuje ubrania z drugiej ręki[2]. Naszym celem jest przekonać do tego pozostałe kilkadziesiąt procent i pokazać, że stawianie na jakościowe i długowieczne rzeczy vintage to powód do dumy – mówi Artur Leśniak, marketing manager RocketJobs.pl.
Partnerem merytorycznym projektu jest SecondHandy.com.pl – pierwsza w Polsce platforma łącząca sklepy z używaną odzieżą z ich klientami.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Moda vintage i szalone lata 80.
Główną osią kampanii jest teledysk, którego akcja dzieje się w biurowych wnętrzach rodem z lat 80. Jego główna bohaterka w rytm muzyki tańczy i „bawi się” biurowymi sprzętami. Podkład muzyczny stanowi hit sprzed lat „Got A Hold On Me” w wykonaniu Christine McVie, wokalistki grupy Fleetwood Mac, której album „Rumours” znalazł się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się krążków wszechczasów. Dopełnieniem filmu jest sesja zdjęciowa w stylizacjach vintage z przedstawicielami zawodów przyszłości, m.in. finansów, sprzedaży, marketingu czy inżynierii, w wykonaniu Pauli Patockiej. Dyrektorem kreatywnym projektu jest Tomasz Dubiel, a spot wyreżyserował Mikołaj Sadowski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Operowanie estetyką lat 90 było dla mnie jednocześnie świetną zabawą, ale też sporym wyzwaniem. Okres ten jest bardzo mocno eksploatowany w popkulturze od co najmniej dekady. Próba powiedzenia i pokazania czegoś świeżego graniczy z cudem. Wykreowaliśmy, mam nadzieję, ciekawy świat – łączący tamte lata w muzyce, stylizacjach i scenografii ze współczesnymi zabiegami montażowymi, pracą kamery i kolorem. Motywem spajającym to wszystko jest gra światłem, będącym po naszej roztańczonej bohaterce, równie istotnym aktorem drugoplanowym – mówi Mikołaj Sadowski, reżyser teledysku.
Druga szansa w pracy
Kampania RocketJobs.pl to coś więcej niż zachęcenie do etycznych zakupów odzieżowych i bawienia się modą vintage. Obieg cyrkularny ma być metaforą dawania drugich szans w środowisku zawodowym.
Praca to przestrzeń, w której każdy chce odnosić sukcesy, realizować ambicje, chwalić się swoimi osiągnięciami, ale nie brakuje w niej też tematów trudnych, smutnych. Weźmy na przykład kobiety powracające na rynek pracy po dłuższej bierności zawodowej, spowodowanej m.in. urlopem macierzyńskim. Badania pokazują, że brak dostosowania działań edukacyjnych, które pomogą im odnaleźć się w nowej rzeczywistości powoduje często rezygnację z kształcenia w ogóle. Konsekwencją tego jest opóźnienie powrotu kobiet na rynek pracy w Polsce, co przekłada się na jedną z najniższych aktywności zawodowych kobiet w Europie. Według danych GUS wynosi ona zaledwie 63%. W RocketJobs.pl nie ma tabu. Chcemy pokazywać środowisko pracy takim jakie jest, identyfikować realne problemy i walczyć ze stereotypami – dodaje Artur Leśniak z RocketJobs.pl.
W ramach akcji marka zaplanowała także szereg aktywności merytorycznych: artykuły eksperckie i audycje w newonce radio, które jest partnerem medialnym inicjatywy. Powrót do życia zawodowego po terapii odwykowej, przewlekłej chorobie czy przebranżowienie w późnym wieku – to tylko niektóre tematy, które wezmą na warsztat eksperci i goście cyklu rozmów newonce special x Rocket Jobs. Audycji będzie można posłuchać przez kolejne trzy tygodnie, w każdy wtorek, na antenie newonce radio oraz w formie podcastów. Format poprowadzi redaktor naczelny newonce.net Lech Podchalicz.
Kampania będzie emitowana w kanałach display i social mediach marki. Za realizację odpowiada dom produkcyjny F25, choreografię do klipu przygotowała Sandy Rzeźniczak, a stylizacje kostiumografka Charlotte Tomaszewska.
[1] www.thredup.com/resale
[2] Badania platformy LESS, 2022