fot. mancity.com
Szaliki od wielu lat są kluczowymi atrybutami fanów piłki nożnej – dzięki nim kibice okazują wsparcie ulubionej drużynie oraz dumnie prezentują swoja pasję. Manchester City postanowił stworzyć dodatek, który spełnia dodatkowe funkcje i podpowiada, jak czuje się kibic podczas całego meczu. W tym celu angielski klub piłkarski połączył siły z firmą informatyczną Cisco i wypuścił szalik, który – niczym smartwatch – śledzi dane biometryczne.
Zobacz również
The Connected Scarf został wyposażony w czujnik EmotiBit, który przylega do szyi i rejestruje szereg parametrów fizjologicznych takich jak tętno, temperatura ciała, pobudzenie ruchowe czy też poziom potu na skórze kibica. Zebrane informacje są następnie przetwarzane i analizowane, aby lepiej zrozumieć, jakie emocje towarzyszą widzom w różnych momentach meczu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak wyjaśniają twórcy inteligentnego szalika – Connected Scarf „pozwala kształtować bardziej wyselekcjonowane, spersonalizowane doświadczenia w przyszłości”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W Manchester City odkrywamy najnowsze technologie, aby dostarczać fanom wysokiej jakości wrażenia i przybliżać ich do klubu. Współpraca z Cisco to innowacyjny, nowy sposób na zjednoczenie fanów i nawiązanie z nimi kontaktu – mówi Nuria Tarré, chief marketing & fan experience officer, City Football Group.
Na początek sześć zaawansowanych technologicznie szalików trafiło do wybranych kibiców w ramach programu pilotażowego. Od przyszłego sezonu Cisco planuje dostarczać The Connected Scarf fanom w Manchesterze i na całym świecie.
PS
Emocje towarzyszące podejmowaniu konsumenckich decyzji można zidentyfikować dzięki badaniom pracy mózgu i reakcji na bodźce. Techniki te można łatwo wykorzystywać w marketingu.
PS 2
Manchester City w kampanii #NoPlasticFansHere zachęca fanów piłki nożnej do dokonywania bardziej świadomych i ekologicznych wyborów konsumenckich, a inspiracją ma być rzeźba z odpadów.